fbpx
Defektolog

Individualni obrazovni plan – IOP za dete od 7 godina

Majka se obraća defektologu za savet obzirom da je detetu od 7 godina predložen individualni obrazovni plan (IOP). Ona je zabrinuta, jer ne zna koliko je situacija ozbiljna i da li će to biti trajno do kraja osnovne škole.

Pitanje naše čitateljke:

Poštovana,

Ja sam mama dečaka koji u oktobru napunio 7 godina. Ima poteškoća u učenju. Ume da piše slova velika i mala, ali ne ume reči osim prostih od dva slova da čita. Čita slovo po slovo i ne ume da poveže to što je pročitao. Naravno na diktatima i testovima beleži loše rezultate.

Što se tiče matematike razumeo je levo, desno, gore, dole, prava. Zna brojeve da piše da sabere i oduzme uz pomoc štapića. Iz engleskog beleži dobre rezultate: Voli pesmice i lako pamti i na drugom jeziku voli gimnastiiku, ples. Ne voli društvo dece. U školi na fizičkom radi gimnastiku, između dve i četiri vatre, trčkara.

U glavim predmetima: srpskom zaostaje za decom, u matematici tu i tamo. Pedagog, koji radi sa njim, i učitelj predlažu IOP za srpski i, možda, matematiku. Nama niko na testiranju za prvi razred to nije rekao. ‘Ajde kao, videćemo. Mišljenje pedagoga je da on je normalne inteligencije sa teškoćama u čitanju, koncentraciji i grafomotorici.

Ako interesorna komisija odluči da pređe na IOP 1 ili 2 i ima pratioca može li se u nekom vremenskom periodu vratiti u normalu tj normalnom programu? Nelogicno je što pedagog kaže da će to biti čitavu osnovnu skolu.

Molim vas mi odgovorite. Stvarno sam uplašena, zbunjena i ne znam šta da mislim. Ne želim da se upustim u nešto što nisam sigurna tj delimično razumem.
Sa poštovanjem,

Tea.

Odgovor defektologa – Individualni obrazovni plan (IOP) za dete od 7 godina

Poštovana Tea,

Pre svega želim da Vas umirim i kažem da nema razloga da budete previše uplašeni. Individualni obrazovni plan (IOP), postoji kako bi se detetu pomoglo da na što lakši, produktivniji i uspešniji način savlada gradivo. Ukoliko Vi kao majka zajedno sa stručnim mišljenjem pedagoga, osećate da je detetu potreban IOP, konstruišete ga.

Ukoliko, pak, osećate da je detetu potrebno samo malo više vremena, dajte mu još neko vreme, pa uporedite rezultate. Kao neko ko je 8 godina bio deo tog sistema, ono što mogu da Vam kažem jeste da je najvažnije (važnije i od brzine kojom dete ovladava gradivom), kako se dete oseća u kolektivu, u toku vremena koje provede u školi i kako bi na njega uticalo postojanje pratioca.

Takođe, niko, uz svo dužno poštovanje, ne može da Vam kaže da će neko stanje trajati narednih 8 godina. Ne plašite se. Radite sa detetom, vežbate, oslušnite ga i donesite odluku. Ukoliko se odlučite za IOP, po ovome što se napisali, iako nemam sve komponente da bih bila sigurna u odgovor, potrebno je definisati ciljeve za poboljšanje veština čitanja i pisanja, kao i konkretne metode uz pomoć kojih će se ciljevi dostići.

Nadam se da sam Vam bar malo pomogla.

Sa poštovanjem
Jasenka Lazić

Centar za podsticajnu negu

IOP Individualni obrazovni plan

Odgovor majke – IOP za dete

Poštovana,
Hvala. Puno ste mi pomogli. Kao prvo olakšali ste mi sa time što ipak IOP ne mora trajati osam godina.

Što se tiče uklapanja u kolektiv, ne ide mu baš dobro. Moje dete voli svoju učiteljicu. Od dece beži. Ne bukvalno da se krije, ali neće da priča.

U nultom ih je bilo 10 u grupi, a sad 30. Plus kad su na odmoru i fizickom ima ih 50. Jedan drug mu govori da je glup, ali učiteljica ga štiti. Nekad ga uštine ili šutne. Ostala deca u dobra prema njemu.

Ja bih volela da je u manjem odeljenju ali nama sve 4 škole koje su blizu imaju veća odeljena od 18 do 30 dece. U školi imamo dobrog psiholga ,ali znate vec koliko oni imaju administracije i jos ovo oko korone im je otezalo.U subotu idemo kod vaše koleginice u Kraljevu da nam ona da mišljenje oko čitanja.

Mislim da će mi u ovoj problematici pre pomoći vaše kolege jer, koliko ja znam, poremećaj čitanja ne može utvrditi ni psiholog, ni pedagog. Oni su detektovali problem. Naš veliki problem je što se dete vezuje za učiteljice. Kako svoju, tako pedagoga, nastavnicu engleskog i veroučiteljku.

Dosta vremena je provodio sa nama iako smo se trudili da se druži i sa decom. Meni ne bi predstavljalo problem i da dete ide u seosku školu, ni one nisu lošije od gradskih. Nekad i bolje, ali nemamo kola ni suprug ni ja ne vozimo, a ne znam kako bi nova sredina uticala na njega.
Još jednom puno Vam hvala.
Kada završimo sve procedure oko detata javiću vam sta su nam rekli.
S poštovanjem,
Tea

Defektologu pitanja možete postaviti i putem mejla: defektolog@demetra.rs

Ostale odgovore možete pročitati ovde: PITAJTE DEFEKTOLOGA

Via
Centar za podsticajnu negu

Jasenka Lazić

Jasenka Lazić je reedukator psihomotorike i defektološki dijagnostičar, sa preko decenijom iskustva u radu sa decom sa poteškoćama u razvoju.Međunarodni Neurofeedback terapeut i jedini terapeut hranjenja u Srbiji. Sertifikovan terapeut Rhytmic Movement metode. Osnivač i direktor "Centra za podsticajnu negu". Autor knjige "Hrana zdrava,hrana fina ( bez glutena i kazeina )". Idejni tvorac Podsticajnih kocki za slabovidu decu.Kontinuirano se edukuje u zemlji i inostranstvu, pohađa edukacije i seminare vezane za razvojne poteškoće i poteškoće vezane za spektar autizma.

Related Articles