fbpx
Obrazovanje i usavršavanjeStil Života

Kvalitetniji život u 6 koraka

Svako ima svoju viziju kako treba da izgleda kvalitetniji život. Neminovno su za to potrebne i određene finansije, kao što se u Srbiji nažalost prvo, a često i jedino misli. Ipak, najvažnije stvari u životu su toliko vredne da ih ne možete obezbediti novcem.

Kvalitetniji život u 6 koraka

Svako ima svoju viziju kako želi da mu život izgleda, a ovo su neki od koraka koji svakome život mogu učiniti prijatnijim. Samo preduzimanje ovih koraka može poboljšati lično blagostanje.

  1. Spavajte

Zvuči kao kliše, ali spavanje je zaista od vitalnog značaja za funkcionisanje, zdravlje i pravilno rasuđivanje. Jasno je da u nekim životnim periodima, kao što je trudnoća ili period posle porođaja i sa malom decom često ne možemo imati dovoljno sna. Tada je retko i kvalitetan. Ali ovo je samo jedna životna faza. Veoma je važno da kada god je to moguće i nezavisno od godina starosti dajete sve od sebe da spavate na vreme i dovoljno tokom noći.

Kvalitetniji život se ne može dogoditi bez zdravih navika spavanja i vašeg truda da sna bude u dovoljno i u adekvatno vreme.

kvalitetniji život

On utiče na vaše fizičko i mentalno zdravlje, kvalitetniji život, uključujući emocionalnu ravnotežu, produktivnost, pa čak i telesnu težinu.

2. Za kvalitetniji život održavajte zdrave odnose

Odnosi među ljudima su neophodni i igraju veoma važnu ulogu za mentalno zdravlje. Istraživanja su pokazala da samo podržavajući i zdravi odnosi povećavaju zadovoljstvo životom i blagostanje nego mogu da smanje rizik od samoubistva. Međutim, treba imati na umu da toksični odnosi donose sukobe i stres, pa je važno i distanciranje iz nezdravih veza. Sa druge strane, pozitivne veze je važno negovati kako bi imali blagostanje i vi, ali i drugi.

3. Ukinite ili bar minimizirajte stvari koje vam troše energiju

Većina ljudi se svesno izlaže i ljudima ili stvarima koji crpe energiju iz razloga što to ne mogu da promene, kao kada su u pitanju jako bliski srodnici. Ovo su tolerancije koje su uobičajene, a dolaze u različitim oblicima. To mogu biti čak i naizgled nebitne sitnice kao što je haos u nesređenom domu, kolega koji vas ne poštuje ili nešto što mesecima odlažete da uradite.

Sve ovo vam svakodnevno oduzima određeno vreme kada na to mislite, energiju i čini da se osećate lošije nego što bi mogli. Čak i ako su u pitanju sitnice, one se akumuliraju i talože tako da vam energija nikada nije na maksimumu.

4. Pronađite smisao u poslu za kvalitetniji život

Posao koji radite je deo vašeg identiteta i oblikuje vaše mišljenje o sebi. Rad na poslu može biti iscrpljujući bez obzira na to što možda imate odličnu poziciju i zadovoljavajuću platu. Možda ste trenutno prinuđeni da radite taj posao i nemate mogućnost izbora, ali to ne znači da ne možete da nađete način da uživate u njemu.

Probajte da presložite svoje životne prioritete, svoje slobodno vreme, da razmislite o dodatnom usavršavanju, nekom kursu ili hobiju. Možda čak nađete vreme da se pridružite nekoj humanitarnoj organizaciji ili volontirate u svom naselju. Uključivanje zadovoljstva u drugim aktivnostima će dati smisao vašem danu i učiniti ga prijatnijim.

Evropski dan borbe protiv trgovine ljudima
Kvalitetniji život u 6 koraka 5

Kakav god posao da radite, možda ga možete unapediti, naći način da nešto radite drugačije, bolje, možda da napredujete ili isti posao radite nešto drugačije. Osmislite rutinu koja podrazumeva neke promene, uklopite nešto što ste naučili u posao koji već radite.

5. Kvalitetniji život uz fizičku aktivnost

Izlišno je pričati o tome koliko je aktivnost važna za vaše fizičko i mentalno zdravlje. Svi koji vežbaju i bave se nečim će posvedočiti da, ma koliko ih tog dana mrzelo da krenu sa vežbom i na trening, nakon njega se ipak osećaju preporođeno.

Redovno vežbanje će učiniti da budete snažniji, da se osećate bolje i da izgledate bolje. Vežbanje može da pomogne kada je u pitanju depresija, da ublaži anksioznost, poboljša pamćenje i utiče na kvalitetniji san.

Ne treba ni da budete zavisni od vežbanja, jer nijedna krajnost nije dobra. Istraživanja pokazuju da je dovoljno 30 minuta fizičke aktivnosti dnevno da se primeti osetna razlika. (Izvor: Frontiers)

pexels hasan albari 1652551
Kvalitetniji život u 6 koraka

6. Važno je da imate slobodno vreme

Možda vam se čini da nikada nemate vremena za stvari koje želite da uradite i za sebe. Sigurno da imate mnogo obaveza tokom dana, ali važno je da obezbedite sebi slobodno vreme. Ako sebi ne dajete vreme za opuštanje i zabavu, onda možete imati problem.

Slobodno vreme je važnije nego što mislite jer smanjuje nivo stresa i akumulirani stres, a poboljšava i raspoloženje i veštinu rešavanja problema.

Objavljen: 14. novembra 2022. godine, ažuriran: 17. novembra 2022. godine

Tamara Petkovic

Tamara Petković je osnivačica i glavna urednica portala Demetra, preduzetnica i mama troje dece sa previše interesovanja i premalo vremena za sve što želi.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker