Kalendar trudnoće – od 1. do 42. nedelje
Kalendar trudnoće sadrži važne medicinske informacije, kao i informacije o mogućim psihičkim tegobama i brigama sa kojima se veliki broj trudnica suočava.
U ovom tekstu
Poslednjih godina u Srbiji je napravljena velika promena na tržištu, a ovo su kolica za bebe u 2018. godini na koja smo obratili pažnju. Potpuno neočekivano, u odnosu na naše navike, stil života i dosadašnje izbore, prilike su se promenile u korist novih proizvođača. U toku je ekspanzija poljskih kolica, koja su u velikoj meri potisnula sve najpoznatije prodavce kolica za bebe, favorite prethodnih godina na ovom tržištu.
Najbolji pokazatelj promena na tržištu Srbije je Chicco. Kako smo nekada voleli da kažemo „Čiko“, apsolutni favorit na ovim prostorima, još od pre 30 godina, gotovo je marginalizovan. Jedini prodavan model ovog proizvođača na našem tržištu je Chicco Urban.
Osim Kika (Chicco), svi italijanski proizvođači – Cam, Inglesina, Peg Perego, Neonato bili su omiljeni u Srbiji sa opravdanim razlogom. I danas su ta kolica najbolji spoj cene i kvaliteta. Imaju različite modele koji zadovoljavaju sve ukuse, dizajn je uglavnom perfektan sa akcentom na detaljima. Ova kolica, u velikoj većini slučajeva, osim kada je u pitanju, na primer, model Ingesina Classica imaju lako sklapanje. Inglesina je još davno patentirala sklapanje kolica jednom rukom.
Mahom je težina modela ovih kolica sa sportskim sedištem oko 9 kg kod klasičnih modela. Sportsko sedište ćete najduže koristiti i treba joj dodati težinu bebe od 8 do 10 kilograma. To je velika prednost, kada su kolica u pitanju.
Novi proizvođači na našem tržištu, pretežno iz Poljske – Kunert, Bebetto (Bebetto Murano) i Tako uzeli su apsolutni primat u Srbiji, prvenstveno uz pomoć dobrog marketinga. Definitivno se u jednom trenutku desila ekspanzija kupovine Kunert Silver 3 u 1 kolica, iako su bila preteška i nefunkcionalna sa prilično lošim kvalitetom materijala. Cam se posle nekog vremena snašao i počeo da prodaje Cam Combi Tris 3 u 1 kolica koja su jeftinija opcija trio modela, ali svakako u prednosti u odnosu na Kunert. Ipak, paleta poljskih kolica je ubrzo proširena, prodaju se uglavnom u opciji 2 u 1 i 3 u 1 i tako su brojni poznati uvoznici pretrpeli ozbiljnu štetu.
Brojni modeli su veoma kvalitetni i lepo dizajnirani posebno u onoj početnoj fazi sa korpom. Njihove glavne karakteristike kupci su ranije navodili kao glavne mane drugih proizvođača, dok ih sada ne spominju, iako se stil života uglavnom nije menjao. Glavne karakteristike koje su prisutne:
Kolica iz skandinavskih zemalja (Quinny, Maxi Cosi) su godinama zbog glomaznosti, težine i cene imala problem da se kvalitetno pozicioniraju na tržištu. Sada se ispostavilo da je zapravo bila stvar u reklami.
Novina u svetu kolica je i to što klasična kišobran kolica sve više zamenjuju lagana kolica, deklarisana za bebe od rođenja. Koliko su ona dobar izbor i da li su dobra za vas možete pročitati ovde – Inovacija u svetu kolica. Ovakva kolica, kao sušta suprotnost prethodno navedenim modelima poljskih 3 u 1 kolica će se sve više prodavati i to uglavnom čim budu mogli da zamene svoja velika kolica ili zbog negativnih iskustva drugih sa teškim kolicima. Moj savet je da svakako uzmete jedna kolica – između ovo dvoje i izbegnete nepotrebne troškove, a obezbedite za bebu kvalitet i udobnost.
Kada su u pitanju najskuplja kolica, tu je dugo model bio Stokke Xplory apsolutni favorit. Ovaj model kolica, kao svojevrstno obeležje visoke kupovne moći, u poslednje vreme sve više zamenjuje Mima Xari, a od skoro i najskuplji model – Cybex Priam Lux. Cybex Priam ima neverovatnu cenu od 1799 evra za ceo komplet. Uskoro možemo očekivati da vidimo da li će neko uspeti da stane na crtu Cybex-u i proizvede još luksuzniji model koji ćemo sretati na ulicama.
O ostalim proizvođačima, bilo britanskim, bugarskim ili američkim ovog puta nisam pisala. Među njima se može naći gomila odličnih kolica, ali i nekih koji imaju svoje mane. Trenutno se, nijedan od ovih proizovođača ne kupuje masovno – Cybex, Recaro, Chipolino (Pooky, Etro i Ritmo), Jungle, Bertoni (Lorelli Bertoni s 700), Hauck (Hauck Shopper kolica) Graco (Graco Evo), Cosatto. O nekima od ovih kolica sam već pisala (imate link pored svakog proizvođača za model o kom sam pisala), a evo ponešto i u tekstu – Kupovina kolica za bebu u vrednosti oko 500 evra. Prošle godine sam napisala i blog o ličnom iskustvu i kolicima koje smo mi do sad koristili, a da nije bilo samo testiranje u pitanju – Kolica koja smo koristili.
Tokom 2018. godine proizvođači će težiti i dalje tome da proizvode što inovativnije, praktičnije ili pak što skuplje modele. Svaka će naći svoje kupce u Srbiji ili pak neće, a pre svega to će zavisiti kako od kupovne moći, tako i od spremnosti uvoznika da svoja kolica što bolje promovišu. Pokušaću da ispratim prednosti i mane ključnih modela, a vi pratite i dalje Demetru i ovaj blog.