fbpx
CelijakijaIshrana

Najčešće greške u ishrani obolelih od celijakije

* Oboleli od celijakije često misle da im koji zalogaj hrane sa glutenom ne može škoditi, što, naravno, nije istina. I najminimalnija količina glutena smeta i izaziva propratne posledice celijakije, počev od bola i nadustosti stomaka.

* Gluten ne postoji samo u pšenici, kao što mnogi misle, već i u drugim vrstama žitarica. Neophodno je izbaciti iz ishrane sve vrste osim kukuruza, pirinča i ovsa.

greške u ishrani obolelih od celijakije

* Mnoge industrijske namirnice, za koje nikada ne biste pomislili da mogu biti nebezbedne, sadrže tragove glutena. To uključuje i pojedine vrste zamrznutog povrća, kafu, čokolade, grickalice i komercijalno pakovanje kukuruznog brašna. Pre kupovine bilo koje industrijske namirnice najbolje je da kontaktirate lokalno udruženje obolelih od celijakije kako bi vam dali spisak sigurnih i bezbednih namirnica koje su proverene.

* Nemojte kupovati namirnice bez oznake ”gluten free”, ”bez glutena” ili bez znaka sa precrtanim klasom pšenice (međunarodna oznaka za bezglutensku hranu) ako se radi o rizičnoj grupi namirnica, koja lako može biti kontaminirana – ovas, kukuruz.

* Bezlutenski režim ne dovodi nužno do mršavljenja kao što mnogi misle. Zapravo, izostajanje konzumiranja velikih količina testa dovode do mršavljenja, a ne hrana bez glutena. I bezlutenska ishrana može dovesti do povećanja telesne težine.

* Na tržištu danas postoji dosta bezglutenskih industrijskih proizvoda koji obuhvataju grickalice i razne vrste keksa. Možete se povremeno počastiti keksom, ali svakako izbegavajte da ga unosite u organizam često. Ovaj keks je često, zbog belog piniča u sastavu, čak kaloričniji od običnog keksa sa glutenom.

Suština je ista bilo da je u pitanju hrana sa glutenom ili bez njega, nije bitan kvantitet već kvalitet hrane.

* Veoma je bitna uravnotežena ishrana. Nije rešenje da preferirate samo peciva od bezglutenskog brašna niti da konzumirate samo voće, na primer. U svakom od ovih slučajeva možete ozbiljno ugroziti zdravlje.


Save

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker