Drugi po redu Gluten free festival u Beogradu 22. novembra
Organizator festivala je Nacionalno udruženje „Alergija i ja“, koje se već godinama zalaže za bolju vidljivost i podršku osobama koje žive sa alergijama, intolerancijama i celijakijom.
Beograd, 29.11.2022. – UNICEF u Srbiji i Kafeterija, najbrže rastući domaći lanac kafeterija, započeli su saradnju i lansirali novi kapućino, čijom kupovinom donirate novac za mlade u Srbiji. “Kako si? Ali stvarno.” natpis je koji se nalazi na specijalno dizajniranim svetloplavim šoljama kafe za poneti, koje imaju za cilj da podignu svest o važnosti mentalnog zdravlja kod mladih i adolescenata. Od svake kupovine kafe 50 dinara se donira UNICEF-u u Srbiji za projekat posvećen mentalnom zdravlju mladih.
Kafe u plavoj šolji moći će da se kupe u svim Kafeterijama u Beogradu, Nišu, Novom Sadu, Vrnjačkoj Banji, kao i preko platforme za poručivanje Wolt. Prihod od donacija biće usmeren na dalje jačanje razvoja sistema zaštite mentalnog zdravlja i psiho-socijalne podrške u Srbiji.
Čak 17 odsto dece i mladih u Srbiji primetilo je pogoršanje mentalnog zdravlja tokom pandemije, svaki šesti adolescent od 16 do 17 godina u našoj zemlji je pod rizikom lošeg mentalnog zdravlja, a više od 21 odsto na nedeljnom nivou prijavljuje nervozu. Iako tema mentalnog zdravlja postaje sve prisutnija u društvu, brojke ukazuju na postojanje stigme, budući da 34 odsto mladih i dalje samo ponekad razgovara o ovome, 21 odsto izuzetno retko, dok 14 odsto njih to nikada ne čini.
“Kampanja “Kako si? Ali stvarno.” ima za cilj da unapredii sistem podrške mladima u oblasti psihosocijalne pomoći, obezbedi veću informisanost i smanji stigmu u vezi sa problemima mentalnog zdravlja, a upravo su nove kapućino šolje u Kafeteriji odličan način da naše poruke stignu do velikog broja mladih ljudi. Verujemo da koristeći šolju kafe kao medij doprinosimo tome da ovo postane svakodnevna tema, o kojoj možemo otvoreno da razgovaramo u svakoj prilici.
Zahvalni smo Kafeteriji što je prepoznala značaj problema mnogih mladih ljudi u Srbiji. U ovom poduhvatu veoma nam je bitna i podrška kompanija, jer briga za mentalno zdravlje dece i adolescenata počinje upravo mobilizacijom cele zajednice”, istakla je Vesna Savić Đukić, šefica za saradnju sa privatnim sektorom u UNICEF-u u Srbiji.

Ovaj projekat UNICEF realizuje u saradnji sa Kafeterijom, koja zapošljava veliki broj mladih. “Kao društveno odgovorna kompanija veoma smo ponosni što smo, zajedno sa UNICEF-om, u mogućnosti da na nivou cele zemlje pošaljemo vrlo važnu poruku mladima.
Osim prema gostima, kojima gotovo svako jutro počinje sa našom čašom u ruci, kao kompanija koja zapošljava više od 600 mladih do 25 godina, smatramo da imamo veliku odgovornost da poziv o važnosti očuvanja mentalnog zdravlja krene upravo od nas. Interesovanje za kampanju je veliko već od prvog dana i potrudićemo se da ovo bitno pitanje „Kako si? Ali stvarno.“, dođe u ruke što većeg broja adolescenata u Srbiji”, rekla je operativna direktorka Kafeterija Ljubica Lađevac.

Sveukupni napori usmereni su ka razvoju svesti o higijeni mentalnog zdravlja i jačanju kapaciteta stručnjaka za rano otkrivanje znakova poremećaja i kriza, pružanje i praćenje efikasnosti usluga zaštite mentalnog zdravlja i psihosocijalne podrške mladima. Prioritet je i poboljšanje pristupa različitim uslugama prilagođenim uzrastu, identifikovanje potreba za izmenu relevantnih politika.
UNICEF u Srbiji planira da u saradnji sa privatnim sektorom i poslovnom zajednicom kreira održiva rešenja, odnosno sistem podrške za mlade ljude i adolescente u Srbiji koji se suočavaju sa problemima mentalnog zdravlja.
Organizator festivala je Nacionalno udruženje „Alergija i ja“, koje se već godinama zalaže za bolju vidljivost i podršku osobama koje žive sa alergijama, intolerancijama i celijakijom.
Život sa troje dece je istovremeno pun ljubavi, haosa, smeha i umora. Iako svaka porodica ima svoj ritam, postoje mali trikovi koji mogu pomoći da se svakodnevica organizuje lakše, a da mama sačuva i deo vremena samo za sebe.
Da li zaista postoji jedan lek koji može biti dobar za sve? Šta nauka kaže o ovim tvrdnjama, i kakve posledice može imati slepo verovanje u ovakve proizvode?
Ženske pantalone su veoma svestran komad odeće koji se nalazi u svakom ženskom ormanu. Neophodne su za razne vrste stajlinga - bio u pitanju svakodnevni šik ili posebna prilika u kojoj želite da zablistate. S obzirom na to da postoji zaista mnogo vrsta ovog odevnog komada, pitanje je koje ženske pantalone su obavezne i služe kao odlična baza za mnoge kombinacije? Za vas smo spremili praktične savete i trikove kako možete nositi odabrani par ženskih pantalona!
Rođeni 20. novembra često su privučeni duhovnosti, psihologiji, transformaciji i svemu što vodi dubljem razumevanju života. Poseduju kreativnu i analitičku stranu, što ih čini svestranim i sposobnim za velika dostignuća.
Ne propustite najnovije vesti, ekskluzivne ponude i korisne informacije. Prijavite se na naš newsletter.
Kalendar trudnoće od 1. do 42. nedelje trudnoće i kalendar za svaki mesec trudnoće (1. do 9. meseca trudnoće)
Organizator festivala je Nacionalno udruženje „Alergija i ja“, koje se već godinama zalaže za bolju vidljivost i podršku osobama koje žive sa alergijama, intolerancijama i celijakijom.
Život sa troje dece je istovremeno pun ljubavi, haosa, smeha i umora. Iako svaka porodica ima svoj ritam, postoje mali trikovi koji mogu pomoći da se svakodnevica organizuje lakše, a da mama sačuva i deo vremena samo za sebe.
Da li zaista postoji jedan lek koji može biti dobar za sve? Šta nauka kaže o ovim tvrdnjama, i kakve posledice može imati slepo verovanje u ovakve proizvode?
Rođeni 20. novembra često su privučeni duhovnosti, psihologiji, transformaciji i svemu što vodi dubljem razumevanju života. Poseduju kreativnu i analitičku stranu, što ih čini svestranim i sposobnim za velika dostignuća.
Ove osobe su rođeni vizionari. Njihova reč ima težinu, a njihov karakter ostavlja utisak na svakoga ko ih sretne. Odlični su strategisti, umeju da planiraju dugoročno i često razmišljaju nekoliko koraka unapred.
Sve o rođenima na dan 18. novembra. Kakvi su? Koja zanimanja im pristaju? Ko su idealni partneri za njih?