17 godina 9. mesec – Razvoja deteta
Međutim, kada primetite promene koje traju duže vreme i značajno utiču na svakodnevno funkcionisanje, važno je da obratite dodatnu pažnju.
Kako se navodi u istraživanjima Univerziteta u Tel Avivu, osobe obolele od dijabetesa tip 2 koje preskoče doručak tokom celog dana imaju skokove glukoze u krvi. Preskakanje doručka povećava nivo šećera u krvi nakon ručka, ali i posle večere.
Doručak je najvažniji obrok tokom dana za sve ljude. Njega nikako ne treba preskakati jer se i kod zdravih osoba vremenom mogu javiti različiti metabolički i zdravstveni problemi. Preskakanje doručka može biti veliki problem za osobe koje imaju dijabetes tip 2.
Kako se navodi u istraživanjima Univerziteta u Tel Avivu, osobe obolele od dijabetesa tip 2 koje preskoče doručak tokom celog dana imaju skokove glukoze u krvi. Preskakanje doručka povećava nivo šećera u krvi nakon ručka, ali i posle večere.
Rađena je studija u kojoj su učestvovala 22 pacijenta koja su imala dijagnozu dijabetes tip 2. Njihova prosečna starost je bila 57 godina. Od ukupnog broja učesnika, njih 12 je šećer držalo pod kontrolom ishranom i metforminom, a 10 učesnika je samo držalo dijetu. Prosečan indeks telesne mase učesnika je bio 28. To znači da su oni imali povišen indeks, ali nisu bili gojazni.

Istraživači su izmerili nivo šećera u krvi nakon obroka. Procena njihovog stanja je bila zapanjujuća. Njihov šećer je rastao više za 37% nakon ručka, i 27% više posle večere, ako su tog dana preskočili doručak.
Ovo istraživanje je pokazalo da smanjena količina skroba i šećera tokom ručka i večere neće ni izbliza pomoći osobi sa dijabetesom tip 2, ako je preskočila doručak.
Osobe sa dijabetesom tip 2 bi morale da doručkuju i to kvalitetan i dobro balansiran obrok koji se sastoji od određene količine proteina, ugljenih hidrata i masti. Idealan doručak sa osobu sa dijabetesom je kajgana na maslinom ulju, povrće i kriška hleba od celog zrna žitarica.

Ova istraživanja pokazuju da je preskakanje doručka rizično za sve ljude. Kvalitetan i redovan doručak usporava starenje i smanjuje rizik od hroničnih bolesti, uključujući i dijabetes.

Specifične vrste ishrane kao što su postovi, posebno na vodi nisu preporučljivi osoba koje imaju dijabetes i insulinsku rezistenciju. Ukoliko bi poveli računa o ishrani, većina osoba sa dijabetesom tip 2 bi mogla da redukuje količinu lekova koju sada uzima.
Svima koji imaju dijabetes tip 2 se savetuje da nikada ne preskaču obroke, a posebno ne doručak jer će on dovesti do velike štete beta ćelija i visokog šećera u krvi. Uzdržavanje od većih količina hrane za ručak i večeru ne može da nadoknadi štetu koja je naneta zbog preskakanja prvog jutarnjeg obroka.
Više o dijabetesu možete pročitati OVDE!
Objavljen: 14. april 2019. godine, ažuriran: 26. novembar 2025. godine
Tamara Petković je osnivačica i glavna urednica portala Demetra, preduzetnica i mama troje dece sa previše interesovanja i premalo vremena za sve što želi.
Međutim, kada primetite promene koje traju duže vreme i značajno utiču na svakodnevno funkcionisanje, važno je da obratite dodatnu pažnju.
Ako imate veći komad, idealno je da napravite špikovano meso kao jednu od ideja za ručak vikend...
Da li ste ikada pomislili da imate loš dan, a zapravo je kriv PMS? Stručnjaci navode više od 150 mogućih simptoma predmenstrualnog sindroma – od želje za slatkišima do anksioznosti, nesanice i „magle u glavi“.
Prema podacima, prosečna težina dvanaestogodišnje devojčice iznosi oko 42 kilograma, dok je prosečna težina dečaka istog uzrasta oko 40 kilograma.
Lekari preporučuju LEEP kada Papa test, HPV test ili ginekološki pregled pokažu abnormalnosti koje zahtevaju dodatnu analizu ili uklanjanje promenjenog tkiva.
Ne propustite najnovije vesti, ekskluzivne ponude i korisne informacije. Prijavite se na naš newsletter.
Kalendar trudnoće od 1. do 42. nedelje trudnoće i kalendar za svaki mesec trudnoće (1. do 9. meseca trudnoće)
Da li ste ikada pomislili da imate loš dan, a zapravo je kriv PMS? Stručnjaci navode više od 150 mogućih simptoma predmenstrualnog sindroma – od želje za slatkišima do anksioznosti, nesanice i „magle u glavi“.
Lekari preporučuju LEEP kada Papa test, HPV test ili ginekološki pregled pokažu abnormalnosti koje zahtevaju dodatnu analizu ili uklanjanje promenjenog tkiva.
Najveći problem je to što u ranoj fazi bolest često ne izaziva nikakve tegobe. Kada se simptomi pojave, oni mogu biti blagi i lako se pomešati sa hemoroidima, sindromom iritabilnog creva, stresom ili promenama u ishrani.
Kako prolaps napreduje, mogu se javiti problemi sa mokrenjem. Neke žene imaju osećaj da ne mogu potpuno da isprazne bešiku, dok druge primećuju curenje urina prilikom kijanja, kašljanja ili smejanja.
Ledene kupke i kriokomore postale su globalni trend, ali stručnjaci upozoravaju da ekstremna hladnoća nije bez rizika i da mnoge tvrdnje o njenim efektima još nisu naučno potvrđene. Krioterapija se koristi i u medicini.
Većina ljudi će tokom života doći u kontakt sa HPV virusom, a da toga neće ni biti svesna. Ipak, pojedini tipovi HPV-a mogu dovesti do raka grlića materice, penisa, anusa ili grla. Kako se prenosi, koji su simptomi i kako se zaštititi? Donosimo vodič koji bi svaka žena i svaki muškarac trebalo da pročitaju.
