fbpx
Posle porođaja

10 činjenica o telu prvih šest nedelja posle porođaja

Telo majke prolazi kroz brojne promene da bi donelo dete na svet, a prvih šest nedelja posle porođaja opet prolazi kroz brojne promene. Neke promene očekujete, ali će vas pojedine i iznenaditi. Nakon porođaja telo počinje da se vraća u pređašnje stanje i sprema se da hrani novorođenče. 

Koliko je dugo potrebno telu žene da se vrati u normalu posle porođaja?

1.     Odmah nakon porođaja izgledaćete kao da ste na polovini trudnoće.

Dve nedelje nakon toga, materica će biti dovoljno mala da se vrati u karlicu, a šest nedelja nakon porođaja biće približne veličine kao pre trudnoće. Nakon porođaja biće veličine manje bundeve, dok će nakon šest nedelja biti veličine male kruške.

2.     Ono što mnoge žene ne znaju, kontrakcije koje se javljaju nakon porođaja mogu biti jake kao porođajni bolovi

Nakon porođaja se javljaju nekada veoma bolne kontrakcije. One su izrazito bolne u toku i nakon završenog podoja. To je zbog toga što dojenje pomaže da se brže oporavite i izaziva kontrakcije materice, da bi se ona skupljalana pređašnju veličinu. Lekovi za bolove kao što su Brufen i Paracetamol mogu da pomognu.

Važno je da ne trpite bolove, već uzmete lek, ako pokušavate da dojite, jer adrenalin koji je visok usled bola blokira otpuštanje mleka iz dojki.

3.     Može biti potrebno i tri dana da vam krene mleko

Nemojte brinuti ako mleka imate samo po koju kap, bebi je prvih dana to dovoljno. Samo stavljajte bebu što češće na grudi kako bi stimulisala mleko da krene. Uskoro će se pojaviti kolostrum koji je dragocen za bebin imunitet. Kolostrum može biti žut, pa čak i narandžast. Više: Kolostrum

4.     Imaćete lohije možda i svih šest nedelja posle porođaja

Bilo da ste se porodili prirodnim putem ili na carski rez, nakon porođaja ćete imati krvarenje narednih nedelja. Ovo krvarenje se naziva lohije i može da potraje 40 dana. Više: Lohije

šest nedelja posle porođaja

5.     Mišići će biti razmekšani još nekoliko nedelja

Narednih nekoliko nedelja ne možete očekivati da budete zategnuti. Mišići su se mesecima pripremali da budu elastični kako bi beba mogla da raste i izađe, a neke niste preterano ni koristili. Ako ste imali vaginalni porođaj možete verovatno početi sa vežbama nakon šest nedelja, dok je nakon carskog reza najbezbednije da sačekate da prođe najmanje tri, a najbolje šest meseci od porođaja. Više: Nova životna uloga i stari izgled

6.     Potrebno je dve nedelje da telo izbaci suvišnu tečnost

U trudnoći se nagomilala određena količina tečnosti koja će sada polako početi da se izbacuje. Posebno tokom noći, kroz dojenje, znojenja, ali i mokrenje izbacićete bespotrebno nagomilanu tečnost. Pijenje većih količina vode će pomoći bubrezima da bolje rade i filtriraju tečnost koja se izbacuje. Nekim ženama se dogodi da neposredno nakon porođaja imaju utisak da su im noge više otečene nego u samoj trudnoći. 

7.     Potrebno je više od nedelju dana da se vaginalni otok smiri

Čak i ukoliko niste imali epiziotomiju, potrebno je oko nedelju dana da otok u vaginalnoj i analnoj regiji splasne, kao i da tkivo više ne bude bolno i otečeno. Pomoći će vam stavljanje hladnih obloga, kao i tablete za bolove. Ukoliko ste imali epiziotomiju ili bili ušivani, obavezno koristite sredstvo za dezinfekciju rane.

8.     Pazite nakon carskog reza

Ako ste se porodili carskim rezom, potrebno je šest nedelja da se regija abdomena oko rane oporavi. Za to vreme ne bi trebalo da podižete ništa teže od bebe, da pazite kako se krećete i da ne upravljate motornim vozilom. Više: Posle carskog rezašest nedelja posle porođaja

9.     Može se dogoditi da imate problem sa mokrenjem van kontrole

Može se dogoditi da, kao i tokom trudnoće, nekada ne uspete da kontrolišete bešiku kada hoćete da kinete ili se zakašljete, čak i kada se nasmejete. Ovo je normalna pojava i trebalo bi da se sredi za nekoliko dana. Možete sprečiti ovo stanje tako što ćete redovno raditi Kegelove vežbe. Više: Inkontinencija urina i Kegelove vežbe

10.  Biće vam teško da obavite prvu veliku nuždu nakon porođaja  

Prvo iz razloga što ste na pripremi za porođaj imali klistir i ispraznili creva, a zatim i zbog činjenice da je pitanje koliko ćete jesti i kakvu hranu nakon porođaja, potrebno je vreme da imate prvu stolicu. Pokušajte da pijete dosta tečnosti, da jedete nešto kuvano (supa je idealna ako neko može da vam donese od kuće), ali i da imate više obroka voća i povrća da biste uneli dovoljno vlakana. Osim toga, problemu doprinosi i strah da li ćete napraviti problem sa ranom od epiziotomije. Ne brinite, svi prođu kroz to.

Photo by Olha Ruskykh from Pexels

Tamara Petkovic

Tamara Petković je osnivačica i glavna urednica portala Demetra, preduzetnica i mama troje dece sa previše interesovanja i premalo vremena za sve što želi.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker