Kako da počnete sa rekreacijom 

Nije lako početi sa rekreacijom ako na umu imate ideju da to treba da radite od sada zauvek. Verovatno vam se odmah vrzmaju po glavi zastrašujuće slike ljudi koji džogiraju u ranu zoru kad pošten svet spava dubokim snom.

Budite hrabri i isprobajte neke druge – da odmah dodamo – mnogo jednostavnije i lakše načine. Prvo što treba da zapamtite, i stalno sebi da ponavljate, je da rekreacija treba da vam bude zabavna, i da ona treba da vam bude cilj sam po sebi. Usput ćete i smršati i zategnuti telo, ali ako ćete se svaki dan posle rekreacije ispipavati i pregledati, ići će vam mnogo teže.

 

Ipak, najvažnije pravilo je da počnete da vežbate vrlo polako, najlakše što možete. Ako se isforsirate i zaradite upalu mišića prve nedelje, teško će vas iko naterati da nastavite.

 

Ako je vaša ideja da džogirate – trčite po kraju – počnite prvo šetnjom. Prvog dana najpre šetajte deset minuta. U drugom segmentu vežbe sledećih desetak minuta trčite i šetajte na smenu, koliko možete. Kada to završite, prošetajte još malo, 2 minuta, i uradite par jednostavnih vežbi istezanja:

  • 2-3 puta rukama dodirnite prste na nogama (ili posegnite za njima, pa, koliko možete)
  • nekoliko puta izdignite ruke visoko i pravo iznad glave
  • uhvatite se jednom rukom za jedno za stopalo (tačnije, za ris, tamo gde su pertle) tako što nogu savijete u kolenu, a ruku držite iza leđa. Povlačite nogu rukom tako da vam se polako isteže mišić butine. Ne preterujte, ništa ne sme da vas boli niti da vam bude naporno. Ponovite vežbu sa drugom nogom i drugom rukom.

Sledećih dana posle one prve desetominutne šetnje u drugom segmentu polako pokušavajte više da trčite, a manje da šetate. Nikako ne propustite onu dvominutnu šetnju na kraju gde se organizam odmara, i na kraju par vežbica za istezanje koje možete uraditi u obližnjem parku ili u dnevnoj sobi.

Već krajem nedelje verovatno vam trčanje neće biti toliki problem. Možete da trčite 6 dana u nedelji (jedan dan morate da pustite organizam da se odmori), ili svaki drugi dan. Na vama je da odlučite.

Važno je da ubrzo pošto dostignete određeni nivo, odnosno napredak, postavite sebi nešto viši cilj. Na primer, kada uspete nedelju dana da trčite svih deset minuta, povećajte taj period na 12 ili 15 minuta.

Period šetnje od deset minuta je obavezno zagrevanje i nikako ga ne smete propustiti, kao ni vežbe na kraju rekreacije.

Pre rekreacije ne smete biti gladni, bez energije. Ako trčite ujutro, pojedite par zalogaja nečega čim ustanete – bananu, bonžitu ili nešto što će vam dati malo energije a neće smetati želucu.

Hidratacija je veoma važna, ali biće vam verovatno komplikovano da sa sobom dok trčite nosite flašicu vode. Umesto toga popijte par gutljaja vode pred polazak, a onda pijte dosta čim završite trening.

 

Ideje za motivaciju

 

Zakazujte sebi sastanke

Ovaj primer rekreacije traje relativno kratko, oko pola sata ili duže ako to želite. Ne dozvolite da vas druge obaveze u tome spreče. Jednostavno, zakažite sebi sastanak, kao da se viđate sa nekim važnim, i ne dozvolite sebi i drugima da vam spreče odlazak na rekreaciju.

 

Sve je u tajmingu

Ukoliko svakodnevno trenirate u isto vreme, lakše ćete od toga stvoriti naviku nego da se svakodnevno prilagođavate ostatku dnevnog rasporeda.

 

Nagradite sebe

Svaku vašu upornost nagradite. Sa pola sata svakodnevne rekreacije mnogo dajete organizmu. Zato se ponekad častite omiljenim slatkišem ili nekom sitnicom koja će vas podsećati na vašu upornost i motivisati da nastavite.

 

Neka vas drugi motivišu

Rastrubite na sva zvona da ste počeli da trčite ili vežbate. Pišite o tome na vašem Facebook profilu ili Twettujte. Vaši prijatelji počeće da vas pitaju o tome kako vam ide i tako će vršiti pritisak na vas da nastavite.

 

Postavite ciljeve

Napravite neke dugoročne ciljeve i idite ka njima. Na primer, recite sebi da za godinu dana želite da vam telo izgleda tako i tako, da želite da imate određenu kilažu, ili da želite da možete da trčite pola sata bez prestanka. Možda ćete pokušati da trčite maraton? A ako vam je rekreacija sama po sebi cilj, onda jednostavno obeležavajte datum kada ste počeli sa njom tako što ćete sebe častiti i rastrubiti svima kako ste uspeli!

Nađite partnera za trening

Ovo može biti veoma dobra ili veoma loša stvar. Ako pronađete nekoga ko sasvim podržava vaš plan za rekreiranje i ozbiljan je i odgovoran po tom pitanju, verovatno će vam sve to postati zanimljivije i bićete više motivisani. Ali ako vaš partner za trčanje zabušava, voli da ćaska tokom trčanja, stalno kasni i preskače treninge, bolje vam je da nastavite sami.

 

Promenite rutinu

Trčanje svakog jutra je fantastično, ali može vam postati dosadno. Zato povremeno menjajte rutinu – promenite lokaciju za trčanje ili, jednostavno, umesto trčanja ponekad idite na bazen, vozite biciklu, isprobajte aerobik kurs...

 

Ne iscrpljujte se

Ako danas trčite malo više, sutra prema sebi budite jako blagi. Nemojte preterivati. Cilj je da se osećate dobro zbog onoga što radite čak i dok to radite. Nekad nije loše ni da napravite jedan dan pauzu ili da odlučite da umesto treninga odete u kupovinu i šetate gradom.

 

Kada vam nije do toga...

Pa, preskočite jedan ili dva dana. Ali, ne valja ni u tome preterivati. Jednostavno, vežite pertle i krenite. Ne morate trčati puno, dovoljno je samo da dokažete sebi da možete, da niste slabi.

 

Diskutujte o ovoj temi na Demetra forumu - Rekreacija

(da bi mogli da pristupite forumu, čitate tuđe postove i učestvujete u raspravi, potrebno je da se registrujete)

Booking.com