depresija se moze spreciti vezbanjem
Depresija se može sprečiti vežbanjem

Kako vežbanje može da smanji rizik od depresije?

Najnovija istraživanja su pokazala da čak i osobe koje imaju genetski rizik da obole od depresije mogu sprečiti da do nje dođe uz pomoć redovnog vežbanja.

U ovoj studiji je učestvovalo čak 8.000 ljudi sa genetskom predispozicijom za koje je procenjeno da će im dijagnoza depresije biti postavljena u naredne dve godine. Istraživanja su pokazala da su učesnici sa najvišom aktivnošću uspeli da se zaštite od depresije čak i ako su imali procenjen visok genetski rizik.

Niži nivo rizika od depresije je primećen i kod osoba koje su se bavili aktivnostima poput pilatesa i joge, kao i kod onih koji su radili aerobne vežbe, vožnju bicikla i plivanje. Svako ko je vežbao četiri sata nedeljno, umanjio bi rizik od nove epizode depresije za 17% . (Izvor: https://adaa.org)

Važno je znati da se sa depresijom može boriti, genetska predispozicija nije presudna i lako se može neutralizovati fizičkom aktivnošću. Čak i oni koji su već imali epizode depresije, mogu nove napade držati pod kontrolom uz pomoć fizičke aktivnosti.

“Smatra se da 35 minuta dodatne fizičke aktivnosti dnevno može pomoći da ljudi smanje rizik od depresije i zaštite se od budućeg napada depresije”, kaže autor istraživanja Karmel Čoi, saradnik na psihijatriji u bolnici Masačusets.

U današnje vreme, depresija je toliko rasprostranjen problem, da se protiv nje moramo boriti svim raspoloživim sredstvima. Mladi su posebno podložni, a jedan je i od vodećih uzroka smrti kod mladih. Sve češće izbegavanje fizičkih aktivnosti ne ide na ruku ovom istraživanju. Deca se nekada u školama ne pripremaju za redovnu fizičku aktivnost kao nešto što se podrazumeva i ne prezentuju im se svi benefiti bavljenja fizičkom aktivnošću.

Pročitajte još:

Depresija i svetske zvezde

Booking.com