Važnost magnezijuma u organizmu

Magnezijum

Magnezijum je najvažniji mineral za čoveka i sve žive organizme. On je najzastupljeniji mineral pronađen u ljudskim ćelijama.

Magnezijum ima značajnu ulogu u proizvodnji i rastu ćelija, i kako takav, uključen je u stotine enzimskih procesa kod svih biljaka i životinja, pa tako i kod ljudi.

On deluje tako što u našim ćelijama tkiva proizvodi ATP energiju za životnu snagu organizma i aktivira proizvodnju proteina u telu, proizvodeći strukture DNK.

 

 

Oko 60% ukupnog magnezijuma u telu je koncentrisano u kostima, 20% u mišićima, a 20% u mekim tkivima i jetri.

Uloga magnezijuma u organizmu

  • Transportuje energiju
  • Neophodan je za sintezu proteina
  • Prenosi nervne impulse
  • Opušta mišiće
  • Učestvuje u mnogim hemijskim reakcijama u organizmu uključujući regulaciju temperature tela

 

Odnos magnezijum i kalcijuma o organizmu

Oba minerala imaju značajan udeo u telu. Međutim, stalno mora postojati dobar balans između njih. Malo povećanje ćelijskog kalcijuma će štetno uticati na enzime čija aktivnost zavisi od dovoljnih količina intracelularnog magnezijuma. Ako previše kalcijuma bude prisutno u ćelijskom tkivu, javiće se problemi u deobi ćelija, ćelijskom tkivu, rastu i metabolizmu.

Magnezijum rastvara kalcijum u organizmu. Ako ne unesete dovoljne količine magnezijuma, uz dopunu kalcijuma, možete povećati faktore za bolesti srca, grčeve u mišićima, migrenu, zubni karijes i kamen u bubregu.

Svi mišići, uključujući srce i krvne sudove bivaju pogođeni, ukoliko se javi manjak magnezijuma. Tada glatke mišićne ćelije izazivaju grčeve i usporavaju protok krvi što može dovesti do povišenog krvnog pritiska, arterijskih grčeba, angine pektoris i infarkta.

 

Magnezijum kao dopuna ishrani

Suplementaciju magnezijumom nikada ne treba vršiti u isto vreme kada uzimate preparate kalcijuma ili hranu bogatu kalcijumom. Kalcijum u tom slučaju sprečava apsorpciju magnezijuma.

Apsorpcija magnezijuma brzo opada kada se više od 200mg konzumira odjednom, već ga je preporučljivo unositi podeljenog u dozama tokom dana.

Telo bi trebalo da ima kalcijum i magnezijum u odnosu 2:1.

 

Posledice nedostatka magnezijuma

Kod osoba koje imaju problema sa varenjem može doći do nedostatka magnezijuma što nekad rezultira artritisom, dijabetesom, bolestima žučni, osteoporozom, astmom i depresijom.

Uzimanje antacidi kalcijum karbonata iscrpljuje naše rezerve magnezijuma i dovodi do nesanice, sindroma nervoznih nogu i hroničnih zdravstvenih problema.

Magnezijum u mnogoome može umanjiti, pa čak i sprečiti zdravstvene probleme vezane za:

  • Zube
  • Bolesti srca
  • Hipertenziju
  • Dijabetes
  • Hipoglikemiju
  • Anksioznost i napade panike
  • Depresiju
  • Nervni sistem
  • Migrenu
  • Nesanicu
  • Umor
  • Astmu
  • Trombozu
  • Rejnaudov fenomen
  • Probleme sa crevima
  • Cistitis
  • Ginekološke probleme
  • Detoksikaciju
  • Bolesti bubrega
  • Mišićnu muskulaturu
  • Osteoporozu

 

Save

Booking.com