Name $ScriptID$ Home Page zZblDStL7dLK5wAtgeHrlPUITBORXLhIXD2LdB.4opr.I7

Šta sme da se jede kada imate proliv

Nekadašnje preporuke za dijetu (ishranu) tokom stomačnog virusa praćenog prolivom a koje su savetovale ishranu baziranu na dvopeku i čaju danas se sve više napuštaju.

Danas se preporučuje tzv. BRAT dijeta: banane, pirinač, kompot od jabuke i tost (bananas, rice, applesauce, and toast) da čini osnovu ishrane tokom proliva, uz još neke namirnice. Zašto baš te namirnice?

Banane

Lagane i lako varljive, banane su dobar izbor za smirenje iritiranog stomaka. Visok nivo kalijuma u bananama pomaže da se zamene elektroliti koji se mogu izgubiti tokom teških napada proliva. One su takođe bogate pektinom, vlakna koja pomažu da apsorbuje tečnost u crevima i na taj način pomognu da se formira normalna stolica. Banane sadrže i dobru količinu inulina, koji je prebiotik, materija koja podstiče rast korisnih bakterija (probiotika) u crevima.

Pirinač i kuvan krompir

Zbog niskog sadržaja vlakana, ovaj skrob se lako vari u GI traktu. Jedite pirinač i krompir bez dodataka, jer na primer maslac ima visok sadržaj masnoća, koje bi mogle da budu iritantne za stomak i izazove grčeve.

Kompot od jabuka

Kao i banane, jabuke su dobar izvor pektina. Međutim, visok nivo vlakana u svežim jabukama ih čini preteškim za stomak. Kuvanjem jabuke postaju lakše za varenje, time vam omogućujući da imate koristi od pektina, šećera i drugih hranjivih materija koje se nalaze unutra.

Tost i krekeri

Kada su vaša creva zdrava, važno je jesti proizvode od celog zrna žitarice. Ali kada imate akutni proliv, bolje je da pređete na namirnice od prerađene pšenice. Uklanjanjem spoljašnje ljuske zrna u tim namirnica one postaju lakše za varenje. Kao bonus, so (natrijum) u krekerima će biti koristan u smislu vraćanja ravnoteže elektrolita.

Jogurt

Uopšteno se preporučuje da se mlečni proizvodi moraju izbegavati tokom akutne dijareje. Jogurt je veliki izuzetak od tog pravila. Potražite jogurt koji sadrži žive ili aktivne kulture, ili tačnije Lactobacillus acidophilus i Bifidobacterium bifidum. Ove aktivne kulture su probiotici i dovode do uspostavljanja zdravije ravnoteže bakterija u crevima.

Barena piletina

Zbog svoje blage prirode, bareno belo meso piletine je lako varljiv izvor proteina, čime se osiguravaju na prilično siguran način neke hranjive materije vašem telu. Maslac i ulja su vrlo teška na delikatan stomak, tako da izbegavajte prženo meso.

Biljni čaj

Dva čaja su posebno dobra za stišavanje proliva: menta (pepermint/nana) i kamilica.

Čaj od nane: ima umirujući efekat na probavni sistem. Smatra se da smiruje i opušta mišiće u traktu, čime se smanjuju grčevi. Takođe se čini da je učinkovit u smanjenju gasova.

Čaj od kamilice: čini se da je uspešan u smanjenju crevne upale i smirivanju grčeva.

Pročitajte još:

Kako uvoditi namirnice u ishrani tokom proliva?

Šta ne treba jesti tokom proliva?Save

Save

Save

Booking.com