ulje omega 3
Masno, a zdravo!

Da li znate da postoji masna hrana koja je zdrava?

Masnoće su neophodne da bi organizam mogao pravilno da funkcioniše. Ukoliko je potrebno da se iz zdravstvenih ili estetskih razloga na neko vreme lišite masnoća, znajte da to ne sme trajati dugo. Postoje masnoće koje su zdrave i poželjne.

Biljna ulja

Nasuprot margarinu, ulja su zdrava u određenim količinama. Suncokretovo ulje u manjoj meri, zatim, pre svega, hladno ceđeno maslinovo ulje, preporučuju su i ulje koštice grožđa, susama i hladno ceđeno susamovo ulje.

Hladno ceđena ulja ne treba koristiti da prženje, dok ulje koštica grožđa i suncokretovo ulje trpe temperature visoke i do 250˚ Celzijusovih.

Riblje ulje

Sadrži dragocene Omega 3 masne kiseline koje su neohodne za funkcionisanje organizma. Masne kiseline utiču pre svega na razvoj i očuvanje nervnih ćelija, srca i krvnih sudova.

Preporučuje se da jedete ribu dva puta nedeljno, i ukoliko postoji potreba (kardio-vaskularni problemi, oslabljen imunitet, ekcem, trudnoća, dojenje), kozumirate dodatnu kapsulu svakodnevno.

Koštunjavo voće

Ono je odličan izvor masnoće. Pored toga što sadrži vlakna, vitamin E i cink. Bitno je samo da ne preterujete i ne jedete velike količine lešnika, oraha i badema. Nekoliko komada je više nego dovoljno.

Avokado

Ova biljka je veoma zdrava, ali i veoma kalorična. Sjajan je izbor za salate, soseve i čorbe. Mnogi je, sasvim pogrešno, izbegavaju zbog visoke kalorijske vrednosti.

Masline

Najlekovitiji deo masline je lišće, međutim i plod je pun masti, vlakana, gvožđa i vitamina E. Masline nisu visokokalorične kao avokadu i mogu biti odlična dopuna obroku ili užina.

Booking.com