bolji imunitet
Šta jesti za jači imuni sistem?

Bilo bi lepo kada bi hrana mogla da vas zaštiti od svih mogućih virusa i bolesti, ali to nažalost nije slučaj. Čarobna hrana ne postoji. Međutim, postoji hrana koja može poboljšati vaš imuni sistem i moraćemo da vas razočaramo, ali to nije brza hrana.

U sezoni virusa, najbolje bi bilo da se što više hranite kod kuće i izbegavate mesta gde osobe koje donose ili pakuju hranu dodiruju i novac. Neke osnovne stvari uvek možete da spremite kod kuće.

Imajte na umu da je higijena najvažnija za odbranu od virusa, a spavanje je takođe jedan od važnijih faktora. Potudite se da i deca i vi dovoljno spavate, kako bi ojačali vaš imunitet. Uz to, vežbanje i hrana takođe imaju svoje bitne uloge u građenju imuniteta.

Hrana za bolji imunitet

Neke prehrambene navike će vam pomoći da budete zdraviji i otporniji. Imajte na umu da nije dovoljno da svakoga dana pojedete samo jednu ili dve namirnice i da to bude dovoljno. Hranite se zdravo u kontinuitetu.

Ne zaboravite na proteine

Sada nije vreme za post, dijete i slično. Neophodno je da unosite dovoljne količine proteina koje će ojačati vaš imuni sistem. Hrana bogata proteinima ima aminokiseline koje su potrebne telu da grade esencijalne proteine u telu, uključujući antitela. Svinjetina i govedina su bogate cinkom koji telo koristi za stvaranje t-ćelija.

T ćelije ili T limfociti su tip limfocita (podtipa belih krvnih zrnaca) koji imaju centralnu ulogu u ćelijskom imunitetu. (Izvor: Wikipedia)

Svakodnevno jedite voće i povrće

Voće i povrće sadrže ključne vitamine koji učestvuju u građenju vaše otpornosti organizma.

Vitamin C u namirnicama kao što su brokoli, paprika, citrusi i jagode pomaže ćelijama imunološkog sistema.

Vitamin A pomaže u održavanju zdrave slukozože usana, creva i disajnih puteva, a nalazi se u šargarepi, spanaću i batatu.  (Izvor: https://blogs.webmd.com/)

Imajte na umu da je konzumiranje dovoljnih količina voća i sirovog povrća bolje od toga da pijete suplemente. U hrani su međusobno povezani sastojci koju blagotvorno utiču na vaš imuni sistem.

Fermentisana hrana je uvek dobrodošla

Bilo bi dobro da svakoga dana pijete jogurt ili kefir, zatim je dobar izbor kiseli kupus i turšija. Ove namirnice imaju žive kulture koje se bore protiv štetnih i blagotvorno utiču na naš crevni trakt i imunitet.

Koristite prirodne začine

Biljni začini ne služe samo da daju ukus hrani. Oni se od davnina dodaju i zbog svojih korisnih delovanja na organizam. Umesto da koristite gotovu mešavinu začina, koja je na ovim prostorima gotovo neizostavna u svakom slanom jelu, a veoma je nezdrava, koristite prirodne začine.

Neke od njih možete koristiti sveže, neke čuvati osušene. Dobar izbor začina su, između ostalog: beli luk, origano, bosiljak, đumbir, peršun, list celera, kurkuma, lovorov list, ruzmarin i cimet.

Imajte na umu da začini nisu magični, nisu čak ni biljni lekovi, ovako sami po sebi, ali dodavanjem svežih začina dobijate sjajna jedinjenja koja će pomoći da vaš imuni sistem bude bolji.

Pročitajte:

 Image by Дарья Яковлева from Pixabay

Booking.com