pijenje vode i nesanica
Pijenje vode i nesanica

Ljudi su donekle svesni važnosti pijenja tečnosti tokom dana. Međutim, uglavnom ne razmišljaju o tome da hidratacija ima veze i sa spavanjem.

Veza između hidratacije i dobrog sna

Nedovoljna hidriranost osim što se vidi na koži, može da učini da se osećate loše, tromi ste i razdražljivi. Kao i tokom dana, hidratacija utiče i na vaš dobar san. Veoma je važno da na spavanje odlazite kada niste žedni i dehidrirani.

Dehidratacija i loše spavanje

Ukoliko vam nedostaje tečnost, tokom noći se može dogoditi da imate ovih problema:

-          Suva sluzokoža nosa i grla koja osim promuklosti i bolova u grlu ujutru izaziva i hrkanje;

-          Grčevi i trnci u nogama;

-          Često buđenje i isprekidan san;

-          Problem sa budnošću i koncentracijom tokom narednog dana;

-          Nekvalitetan san koji rezultira da se probudite umorni.

Gubitak tečnosti tokom noći

Kao i u toku dana, noću se disanjem gubi tečnost. To što niste fizički aktivni dok spavate, ne znači da se količina tečnosti u telu ne smanjuje. Posebno je gubitak tečnosti izražen kod onih koji hrču ili drže otvorena usta dok spavaju.

Oni koji spavaju sa zatvorenim ustima gube manje tečnosti iz organizma od onih kojima su usta tokom dela noći otvorena.

Ukoliko je u prostoriji vazduh previše suv ili topao, gubi se veća količina tečnosti tokom noći.

Vodite računa da li ste uneli dovoljno tečnosti ako krenete na spavanje, a skoro ste imali intenzivan trening. Nekada se žeđ oseća i dalje i par sati posle naponog treniranja.

Alkohol i dehidratacija

Konzumiranje veće količine alkohola izaziva dehidrataciju. Narednog dana ćete osećati mamurluk, umor i letargiju, pa je važno da obratite pažnju na to da se i pre spavanja, tokom noći i sutradan dovoljno hidrirate, kako biste nadoknadili tečnost.

Pravilna hidratacija

Nije dobro ni da ne pijete tokom dana vodu, a onda naglo popijete veliku količinu vode pred spavanje. I bubrezima treba malo odmora. Pijenje većih količina tečnosti pred spavanje će značiti i da ćete verovatno tokom noći ustajati u toalet, a samim tim, dodatno doprinosi pogoršanju kvalitetnog sna.

Vodite računa da tokom celog dana rasporedite unos tečnosti koju pijete.

Dnevno je potrebno da popijete malo 2 do 2.5 litre tečnosti, odnosno 8 čaša vode dnevno. Pijte vodu kada ste žedni, ali nemojte ni preterivati sa preteranim unosom tečnosti, ako vaš organizam to sam ne traži.

Pročitajte još:

Uticaj štitne žlezde na spavanje

Uticaj nedostatka sna na decu i tinejdžere

Image by StockSnap from Pixabay

Booking.com