Zašto je unos proteina toliko važan?

Zasto su proteini vazni

 

Sa starenjem, telo je sve manje sposobno za sintezu amino-kiselina samo po sebi, a to je jedan od razloga što se količina mišića smanjuje tokom godina, a količina masti se povećava. Zato je potrebno da se jede raznovrsna hrana bogata proteinima, kao podrška zdravoj telesnoj težini, zbog održavanja energije i snage, a i da bi se osiguralo dobro pamćenje.


Posledica nedovoljnog unosa proteina

Amino-kiseline, koje dobijamo iz proteina, su različita hemijska jedinjenja koja se razlikuju u odnosu na vrstu hrane i u organizmu se drže peptidnim vezama. Bez dovoljno različitih vrsta proteina u ishrani, rizikujete da se javi deficit određenih amino kiselina. Kao posledica deficita prvo se javljaju:

  • niska energija,

  • nedovoljno razvijeni mišići, pa čak i mišićna atrofija,

  • loša koncentracija i pamćenje,

  • česte promene raspoloženja,

  • nestabilan nivo šećera u krvi,

  • nemogućnost smanjenja telesne mase.

Posledica prevelikog unosa proteina

Neki ljudi mogu imati problem sa funkcionisanjem jetre ili bubrega kada u njihovoj ishrani ima previše proteina. Međutim, ne postoje dokazi da će visoko proteinska dijeta izazvati problem kod inače zdravih ljudi.

Unos previše proteina je najčešći kada ljudi koji se bave bodibildingom, mimo uravnotežene i planirane ishrane preteraju sa unosom proteinskih šejkova i drugih popularnih načina za instant unos velike količine proteina. Preteranim unosom i unosom isključivo proteinske hrane može doći do problema sa gojenjem, opstipacijom, promenama u nivou šećera u krvi, zatim je moguća pojava bakterija i gljivica u crevima.

Booking.com