Name $ScriptID$ Home Page zZblDStL7dLK5wAtgeHrlPUITBORXLhIXD2LdB.4opr.I7

10 stvari koje trudnica treba da izbegava

Ništa nije važnije od zdravlja i bezbednosti vas i bebe koju nosite u stomaku. Zato je veoma važno da se pridržavate nekih osnovnih smernica u ponašanju tokom trudnoće, a mi ističemo 10 stvari kojih treba da se klonite kako bi izbegli rizike koji mogu da zakomplikuju trudnoću i ugroze bebu.

Trudnice ne treba da jedu ribu koja sadrži mnogo žive

Riba je veoma važan deo ishrane trudnice i treba je jesti jednom do dva puta nedeljno. Međutim, velike ribe koje dugo žive, u svom masnom tkivu sadrže živu koja je toksična po vašu bebu i može izazvati oštećenja mozga. Ribe koje treba izbegavati su kraljevska skuša, brancin, sveža tuna (tuna u konzervi sadrži znatno manje žive, pa je treba jesti, ali umereno), ajkula i sabljarka. Takođe, izbegavajte rečnu ribu upecanu u rekama i jezerima u koja se izlivaju industrijska zagađenja, kanalizacija i drugo.

Trudnice i lekovi - NE ako vam lekar nije prepisao

Nemojte piti lekove, uključujući i aspirine, biljne preparate ili bilo koje druge medikamente i lekovita sredstva koji se mogu nabaviti bez recepta, ukoliko vam ih lekar nije prepisao. Sve što vi unesete u sebe prolazi kroz placentu i stiže do vaše bebe. Za veoma malo lekova je dokazano da ne škode u trudnoći i zato se obavezno, u slučaju bilo kakvog problema kao što su na primer glavobolja ili zatvor, najpre obratite lekaru. On će vam prepisati bezbednu i delotvornu terapiju.

Trudnoća i stres

Čak i osobe koje nisu trudne veoma teško se bore sa stresom. Kod trudnica, on se može manifestovati mnoštvom iznenađujućih simptoma kao što su zatvor, bolovi u stomaku i leđima, nesanica, preniska porođajna težina ploda ili prerani porođaj. Zato se trudite najbolje što možete da se ne izlažete stresu i probajte da izvežbate neke od tehnika relaksacije koje bi mogle da vam pomognu da se rasteretite.

Trudnica i mačke - čišćenje posipa

Mačke, naročito one koje izlaze napolje, mogu da budu nosioci toksoplazmoze. Ovaj parazit generalno nije mnogo opasan po čoveka, ali ukoliko se plod inficira preko majke, kod njega može izazvati oštećenje mozga, težak poremećaj vida ili čak spontani pobačaj. Posebno treba da se obrati pažnja na pesak u kome mačka obavlja nuždu jer se ovaj parazit tako izbacuje iz mačijeg organizma. Dok ste trudni, najbolje je da pesak čisti neko od ukućana, i to svakodnevno. Perite ruke posle maženja mačke, dobro perite voće i povrće jer je u bašti moglo da dođe u kontakt sa mačkom, i nemojte jesti nedovoljno termički obraćeno meso.

Trudnoća i cigarete - Kako utiče duvanski dim

Pušenje je izuzetno štetno za vašu bebu. Smanjuje joj dotok kiseonika i ne dozvoljava joj da se razvija na pravi način. Bebe čije su majke pušile u trudnoći mogu da imaju manju porođajnu težinu, da sporije rastu, često se rađaju pre termina, imaju veći rizik od SIDS-a i brojne druge zdravstvene komplikacije.

Trudnice koje ne puše treba da izbegavaju i pasivno pušenje – zadimljene prostorije. Ukoliko živite sa pušačem, ograničite pušenje na terasu ili određene prostorije, a sebi ostavite deo sa čistim vazduhom. Možda je ovo dobar trenutak da vaši ukućani razmisle o trajnom ostavljanju cigareta?

Suplementi vitamina A u trudnoći

Vitamina A ima svuda, u veoma mnogo hrane i njegov deficit primećen je kod izuzetno malo osoba. S druge strane, višak vitamina A tokom trudnoće može biti toksičan za vašu bebu i izazvati defekte ili pobačaj. Dok ste trudni, dovoljno vam je 770 mikrograma vitamina A, a dok dojite 1300 mikrograma.

Kofein u trudnoći

Kafa, čaj, gazirana i druga pića koja sadrže kofein nisu poželjna u trudnoći. Ne morate ih potpuno izbaciti, ali je važno da pripazite na ukupan unos kofeina koji, osim što vama daje energiju, predstavlja i nepoželjan stimulans za vašu bebu (sećate se, sve što uđe u vas, prođe i kroz posteljicu do bebe).

Smatra se da je bezbedna dnevna količina kofeina koji trudnica unese u organizam do 200 mg. Pogledajte sadržaj kofeina u popularnim pićima:

Šolja crne kafe (230 g) = 135 mg

Šolja instant kafe = 95 mg

Šolja kafe bez kofeina = 5 mg

Kafa sa mlekom ili kapućino (170 g) = 90 mg

Espresso (30 g ) = 90 mg

Šolja zelenog ili crnog čaja = 40-60 mg (zeleni ima manje)

Coca cola (konzerva, 340 g) = 35 mg

Mlečna čokolada (30 g) = 6 mg

Crna čokolada (30 g) = 20 mg

Šolja čokoladnog mleka = 5 mg

Trudnice recite ''NE'' pesticidima i drugim toksičnim materijama

Izbegavanje pesticida, što uključuje dobro pranje i čišćenje voća i povrća ili kupovinu organski gajene hrane, izuzetno je važno tokom trudnoće, a naročito u prvom trimestru kada se formira nervni sistem bebe. Takođe, izbegavajte jake kućne hemikalije kao na primer sonu kiselinu. Probajte da čistite onako kako su to radile naše bake – sirćetom i sodom bikarbonom. Ukoliko se u vašoj kući farba ili kreči, izbegavajte isparenja – nemojte boraviti u prostorijama u kojima se oseća miris kreča.

Sauna, đakuzi, solarijum u trudnoći

Trudnice koje se pregrevaju u vreloj kadi, sauni, solarijumu ili na nekom drugom mestu, u velikom su riziku da imaju pobačaj ili da rode bebu sa oštećenjima neuralne cevi i drugim velikim zdravstvenim problemima.

Trudnice (ne) piju alkohol

Nijedan alkohol nije dobar u trudnoći. Ukoliko možete, izbegavajte ga u potpunosti. Lekari štetnost alkohola trudnicama najčešće objašnjavaju ovako: ako je vas alkohol koji ste popili u trudnoći malo “uhvatio”, vaša beba je “mrtva pijana”. Neki lekari kažu da je relativno bezbedno popiti jedno piće nedeljno, dok su drugi veoma strogi po ovom pitanju. Bebe majki koje piju alkohol tokom trudnoće ponekad pate od fetalnog alkoholnog sindroma ili imaju ozbiljna psihička ili fizička oštećenja.

Save

Save

Save

Save

Booking.com