Name $ScriptID$ Home Page zZblDStL7dLK5wAtgeHrlPUITBORXLhIXD2LdB.4opr.I7

Problem sa spavanjem u trudnoći

Trudnice uglavnom ne spavaju dobro. U početku, saznanje i uzbuđenje jer je trudna, ne daju ženi da spava. Tu su i umor, mučnine i brige, a zatim i često mokrenje, bolovi i raznorazni drugi razlozi koji mogu ometati san.

Slede saveti koji mogu da vam pomognu da se rešite nesanice.

1.

Povećan unos tečnosti, posebno vode, veoma prija organizmu, ali probajte da smanjite unos u večernjim časovima. To će vam pomoći da razredite noćne odlaske u toalet. Osim toga, probajte da se u toaletu nagnete malo unapred kako bi bolje ispraznili bešiku. Tako ćete biti mirniji nešto duže.

2.

Kasni, obilni obroci neposredno pred spavanje opteretiće vam želudac i držaće vas budne do kasno. Još veći problem može da se pojavi ako jedete začinjenu i ljutu hranu – ona vam može namučiti želudac i izazvati gorušicu.

3.

Pušači imaju manje dubok san od nepušača, ne odmore se jednako dobro tokom noći i ujutro se bude umorni. Cigarete bi svakako trebalo da ostavite zbog zdravlja vaše bebe.

4.

Od alkohola će vam se brzo prispavati, ali je moguće da ćete se u sred noći probuditi i nakon toga teško ponovo zaspati. Svakako bi u trudnoći trebalo da ga izbegavate ili smanjite unos na najmanju meru

5.

Kofein vas može razbuditi i zato smanjite unos kafe na jednu ili dve šoljice. Ne zaboravote da kofein sadrže i neki drugi napici. Suzdržavajte se ili smanjite unos čaja, čokolade i gaziranih sokova.

6.

Ukoliko dremate u toku dana, izbegavajte da to radite prekasno uveče ili predugo, jer može da utiče na noćno spavanje.

7.

Izbegavajte rekreaciju i bilo kakvu drugu veću fizičku aktivnost neposredno pre spavanja. Iako je rekreacija vrlo važna u trudnoći, uveče vašem telu treba vremmena da se odmori i opusti.

8.

Trudite se da ne razmišljate o problemima kada legnete u krevet. Nećete ih tako rešiti, već ćete samo sutradan biti neispavani i loše volje. Umesto toga toga dišite duboko i pokušajte da opustite mišiće.

9.

Držite se spavačke rutine – navijajte budulnik za isto vreme i trudite se da uveče odlazite u postelju u isto vreme. Vašem telu će prijati rutina, i lako će se navići i podesiti prema njoj.

10.

Osmislite ritual pred spavanje, kao što je na primer čitanje knjige pola sata. Ne preterujte, možete da pokvarite san.

Booking.com