Saveti za lakši porođaj

Korak po korak do lakšeg porođaja

Evo nekih saveta za lakši i manje bolan vaginalni porođaj koje su dale mame na Demetrinom forumu:

  •  Ne izbegavajte školu za trudnice – tamo ćete naučiti kako se pravilno diše kada krenu kontrakcije i naponi. Naime, ukoliko se materica tokom porođaja ne snabde dovoljnom količinom kiseonika, dolazi do stvaranja mlečne kiseline i pojave grčeva koji nisu kontrakcije, pa bolovi postaju još intenzivniji.
  • Mada zvuči šašavo savet “slušajte babicu šta vam govori”, ovo je zaista važno. Mame od silnog napora, bola i uzbuđenja često se pogube i kada porođaj krene nisu u stanju da prate uputstva babica i lekara.
  • Kada kontrakcije krenu na 10 minuta i manje, zaboravite na jelo i piće.
  • Budite optimistični, staloženi, mirni. Bodrite sebe. Ponavljajte sebi da sve žene prođu kroz to iskustvo i da će se vrlo brzo sve završiti i beba će vam konačno biti u naručju.

Posle porođaja:

  • Čim vam donesu bebu stavljajte je na grudi. Ako je i sita i spava, štipajte je, budite, ali je naterajte da sisa. Masirajte dojke, izmuzavajte se.
  • Dobro je da znate: kada beba sisa, javljaju se jake i bolne kontrakcije, što je sjajan prirodan proces da se materica skupi i vrati na staro.
  • Kada beba nije sa vama ili spava - šetajte! Posebno ako dobijate injekciju za skupljanje materice, posle svakog podoja obavezno šetajte. Oporavak će vam lakše pasti i biće brži.

Bonus saveti:

  • Osim ako imate rizičnu trudnoću, veoma je važno da budete fizički aktivni. Potrudite se da svakodnevno šetate kako bi očuvali snagu i kondiciju ili idite na pilates ili jogu. Jednom kad porođaj počne, to će vam vrlo značiti i moguće je da će značajno ubrzati čitav proces.
  • Ako imate strah od bola, porazgovarajte sa vašim lekarom o anesteziji. Možda je epiduralna anestezija baš prava stvar za vas, a moguće je i da će vas lekar razuveriti da vam je potrebna i odagnati strah. U svakom slučaju, o ovom strahu treba da razgovarate ne samo sa lekarom, već i sa ženama koje su proške kroz isto iskustvo.
  • Različite metode relaksacije tokom porođaja mogu biti od velike pomoći. Ako uspete da opustite mišiće, da ne budete zgrčeni, smanjićete neracionalnu potrošnju kiseonika. Ukoliko za vreme kontrakcija stežete pesnice, grčite vilicu i mišiće, pojačaćete bol. Smanjenjem tenzije (napetosti) u mišićima tokom porođaja, prekidate krug strah-tenzija-bol. Relaksacija ne znači da se borite sa bolom, jer bi tako stvorili još više tenzije. Relaksacija znači dozvoliti da bol prođe dok se koncentrišete na vežbe koje vas oslobađaju tenzije i koje vam skreću pažnju s bola. Pročitajte više o relaksaciji kao prirodnoj metodi smanjenja porođajnog bola.
  • Jedan od važnih preduslova za lakši porođaj je zdrava trudnoća i normalna porođajna težina. Žena koja se ugoji više nego što bi trebal, često se oseća tromo i nema dovoljno snage kada počne porođaj. Zato nemojte jesti za dvoje. Informišite se više o pravilnoj ishrani tokom trudnoće i koliko je normalno za vas da se ugojite tokom devet meseci.Save

Save

Save

Save

Save

Save

Booking.com