Relaksacija tokom porođaja

Uz uobičajene terapije koje se mogu primeniti tokom porođaja kako bi se on učinio manje bolan ili bezbolan, postoji i veliki izbor prirodnih metoda kojima se može, makar donekle, umanjiti porođajni bol.

Svaka žena bar otprilike poznaje svoje granice tolerancije bola. Međutim, ne postoje dva ista porođaja, a kako je to burna, bolna i emotivna situacija, nismo u mogućnosti da predvidimo kako bi mogli da se osećamo kada jednom porođaj krene.

Zato bi žene tokom trudnoće trebalo da se informišu o mogućnostima za umanjenje bola, što konvencionalnim (lekovi i anestezije), što prirodnim, poput relaksacije, meditacije, masaže, primene različitih tehnika disanja, pozitivnih afirmacija, aromaterapije, muzikoterapije, toplih i hladnih obloga i slično. Često trudnice ne mogu da odluče unapred hoće li koristiti neku metodu za umanjenje bola i koju. Na njenu odluku moglo bi da utiče i trajanje porođaja, veličina i položaj bebe i još mnogo drugih kriterijuma.

Jedna od prirodnih metoda oslobađanja ili umanjenja bola je tehnika relaksacije.

Relaksacija je smanjenje tenzije uma i tela zahvaljujući svesnim naporima.

Smanjenjem tenzije (napetosti) u mišićima tokom porođaja, prekidate krug strah-tenzija-bol. Relaksacija ne znači da se borite sa bolom, jer bi tako stvorili još više tenzije. Relaksacija znači dozvoliti da bol prođe dok se koncentrišete na vežbe koje vas oslobađaju tenzije i koje vam skreću pažnju s bola.

Relaksacija je veština koja se uči i vežba, i zato bi bilo dobro da se s njom upoznate pre nego što porođaj krene. Evo kratkog uputstva:

  • Izaberite mirno mesto na kom ćete vežbati

  • Ukoliko želite, pustite neku laganu muziku

  • Zauzmite udobnu poziciju i poduprite se jastucima

  • Dišite polako, duboko, stomakom. Koncentrišite se na svežinu vazduha koji udišete i na tenziju koja vas napušta kada izdišete

  • Potražite mesta na važem telu koja su napeta i koncentrišite se na njihovo opuštanje

Progresivna relaksacija

Progresivna relaksacija je slična tehnika kojom se opuštaju grupe mišića u serijama, između kontrakcija, ili u trenucima tokom porođaja kada postanete napeti. Suština progresivne relaksacije je da počevši od glave ili od stopala, opuštate jednu po jednu grupu mišića krećući se ka sledećem delu tela. Ukoliko ne umete da se skoncentrišete samo na jednu grupu mišića, pokušajte da je napnete na par sekundi (na primer, zgrčite prste na nogama), a onda opustite i osetite kako vas tenzija na tom mestu napušta.

Posebno treba da se skoncentrišete na opuštanje šaka i vilice jer mnoge žene nesvesno stiskaju zube i šake tokom kontrakcija.Save

Save

Save

Save

Booking.com