Name $ScriptID$ Home Page zZblDStL7dLK5wAtgeHrlPUITBORXLhIXD2LdB.4opr.I7

Moram li zaista da jedem dvostruko više sad kad sam trudna?

Možda ćete, zbog povećanog apetita, biti u iskušenju da pojedete dvostruko više, ali to nije ono što je lekar preporučio.

Vaše telo postaje delotvornije tokom trudnoće i može da apsorbuje više hranjivih sastojaka koje jedete. Dakle, konzumiranje dva puta više ne daje dvostruko veće šanse za zdravo dete - umesto toga verovatnije znači prekomernu težinu za trudnicu, koja može dovesti do komplikacija u trudnoći.

Ako ste normalne telesne težine, nisu vam potrebne dodatne kalorije u prvom tromesečju, hranite se uobičajeno, samo još zdravije. Oko 300 dodatnih kalorija dnevno više nego inače potrebno vam je u drugom tromesečju, a oko 450 dodatnih kalorija dnevno više u trećem tromesečju. Ako ste gojazni ili neuhranjeni, trebaće vam više ili manje od toga.

Poslednjih meseci trudnoće, potrebno je samo nekoliko čaša nemasnog mleka i pregršt semenki suncokreta ili sendvič sa tunjevonim da bi uneli te dodatne kalorija.

Kako mogu da dobijem sve hranjive materije ako treba da jedem bez puno kalorija?

Evo nekoliko saveta za najbolju ishranu tokom trudnoće:

  • Plan obroka i ishrane napravite na osnovu piramide ishrane. (Saznajte više o planiranje obroka u trudnoći.)
  • Kako bi zadovoljili vaše dnevne potrebe za proteinima, kalorijama, ugljenim hidratima, zdravim masnoćama i ključnim vitaminima i mineralima u trudnoći, jedite raznoliku hranu. Čak i unutar kategorije namirnica (kao što je povrće), traže različite boje, tipove i teksture.
  • Pokušajte da smanjite dodatne namirnice koje imaju kalorije, ali malo hranjivih sastojaka - slatka pića, pržena hrana, namirnice sa dodatnim masnoćama i šećerom. Umesto toga, odaberite jela koji imaju najviše dobrog po kaloriji. Dodavanje nekoliko kaloričnih namirnica - kao što su jogurt, orasi, tvrdo kuvano jaje, neko sveže voće ili povrće - za dnevni unos je odličan način da dobijete zdrave kalorije koje su bebi potrebne.
  • Odaberite namirnice koje su se najbliže svom prirodnom stanju što je više moguće. Izaberite hleb sa celim zrnom ili smeđ pirinač umesto belog hleba ili belog pirinča, i sveže voće ili smrznuto nezaslađeno voće umesto konzerviranog voća u šećernom sirupu, na primer.
  • Jedite masti, ulja i slatkiše retko. I budite sigurni da odaberete zdrave masti. Ne možete da prevladate svoju žudnju za brzom hranom? Otkrijte neke zdrave - i ukusne - alternative.

Kako je hrana koju jedem podeljena između mojih potreba i potreba moje bebe?

Lekari ne razumeju tačno kako mama i beba dele hranljive materije. Hrana za dete dolazi iz vaše ishrane i iz hranjivih materija već pothranjenih u kostima i tkivima.

U prošlosti, o fetusu se mislilo kao o "savršenom parazitu," koji uzima svu potrebnu hranu od majke, bez obzira na ishranu. Prema ovom mitu, ako vašoj bebi fali, recimo, kalcijuma, nije važno šta se jede jer je jednostavno mogla da izvuče iz mineralnih rezervi u kostima i zubima.

Stručnjaci danas znaju da beba koja raste pati ako u majčinoj ishrani nešto nedostaje. Neadekvatna ishrana tokom trudnoće verovatno će imati dugotrajne posledice na zdravlje deteta.

Ukratko: na zdravlje i razvoj vaše bebe direktno utiče ono što jedete pre i za vreme trudnoće. A kada ste u iskušenju da preterate, setite se da jedete za bebu, a ne za još jednu odraslu osobu. Odaberite kvalitet umesto količine!Save

Save

Booking.com