Name $ScriptID$ Home Page zZblDStL7dLK5wAtgeHrlPUITBORXLhIXD2LdB.4opr.I7

Kafa u trudnoći

Neki stručnjaci sugerišu da se odustane od kofeina tokom trudnoće potpuno. Dugi smatraju da je dozvoljeno popiti i do četiri šoljice kafe dnevno. Dakle, šta je istina?

Kako bi unos kofeina održali na razumnoj meri, potrebno je da naučite koja sve hrana i pića ga sadrže.

Šta je umerenost

Sa kofeinom morate biti umereni. Časopis March of Dimes, priznajući da niko zapravo ne zna da li je kofein, čak i u umerenim količinama štetan za trudnoću ili ne, sugeriše da je siguran nivo kofeina ne više od 300 miligrama dnevno ili manje, odnosno, oko dve šoljice kafe.

"Istraživanje je još uvek nejasno", kaže Sara Kaulan, nutricionista koja radi u New Yorku. "Ako možete da odustanete od kofeina, to je verovatno najbolji izbor, ali radila sam sa puno žena koje imaju velikih poteškoća u tom odustajanju. Treba reći da postoji mnogo dokaza da je kofein OK u malim količinama. Ne može svako da odustane od svega".

Pronalaženje skrivenog kofeina

Kofein je prisutan u raznim pićima - sadrže ga kafa, bezalkoholna pića i čaj. Takođe se može naći u dodacima jelu, a neke namirnice ne možete ni zamisliti kao izvor kofeina iako on eto itekako jesu.

Trudnice koje piju dve šoljice kafe dnevno tu naviku mogu da zadrže, ali moraju da pripaze upravo na unos kofeina iz drugih izvora.

Nikad nemojte pretpostaviti da nešto nema kofein samo zato što nije poznat izvor - čitajte etikete! Na primer, sok od narandže (tipa Fanta) je generalno bez kofeina, ali zapravo sadrži 42 miligrama - više od neke kole. Popiti ovakav napitak pored dve šoljice kafe (približno 280 miligrama) i 100g čokolade (oko 10 mg) je daleko preko ograničenja. Evo nekoliko drugih iznenađenja:

Sladoled:

Kofein je sastojak kafe, ali poslužen kao sladoled sa ukusom kafe ili smrznuti jogurt može da sadrži više kofeina nego neki gazirani sok.

Voda:

Ne obična vode, ali bilo koja voda koja je aromatizovana ili sa oznakom "vitaminska" voda može da sadrži kofein. Neki brandovi sadrže količine kofeina jednake ili veće od šoljice kafe. Osim toga, ova pića često sadrže druge dodatke i dodatke za koje se ne zna da li su sigurni za konzumaciju tokom trudnoće.

Energetska pića:

Ako vam nedostaje energije, pokušajte da dremnete, umesto da posegnete za energetskim pićem. Ona sadrže visoku koncentraciju kofeina, kao i dodatke koji se ne smatraju sigurnim za trudnice. Guarana se često nalazi u sastojcima ovih proizvoda.

Lekovi protiv bolova:

Neki lekovi za glavobolju sadrže velike količine kofeina. Prebacite se na ibuprofen ili paracetamol jer su oni bez kofeina. Naravno, nikakav suplement ili lek, bez obzira na sastojke, ne treba uzeti bez odobrenja lekara.

Saveti za smanjenje kofeina

Čak i ako ne možete ili nećete da prestati u potpunosti da pijete kafu, postoji strategija za smanjenje količina kofeina u ishrani. Cilj je držati ga ispod 200 miligrama po danu.

  • Prebacite se na belu čokoladu. To je još uvek bogat ukus, ali nema kofeina.
  • Prebacite se na sokove i kafe bez kofeina. Međutim, izbegavajte prazne kalorija iz tih proizvoda kako ne biste dobili drugi problem - debljanje.
  • Umesto kupovne vode sa ukusom, iscedite malo limuna ili limete u vodu.
  • Napravite napitak mešanjem obične kafe i kafe bez kofeina.
  • Dodajte više mleka u kafu. Ugrejte ga u mikrotalasnoj da ne ohladi kafu previše. U kafićima, poručite latte ili kafu sa nemasnim mlekom umesto redovne šoljice kafe.
  • Prebacite se sa gaziranog na ceđeni sok.
  • Smanjite vreme držanja kesice čaja u vrućoj vodi i tako ga oslabite malo.

Ako se odlučite da se odreknete kofeina u potpunosti, učinite to postupno uklanjajući jednu dozu dnevno. To će olakšati neizbežno pojavljivanje simptoma naglog prestanka unošenja kofeina, a i olakšati prestanak.

Save

Save

Booking.com