Uticaj ishrane u trudnoći

Pravilna ishrana je najlakši i najvažniji način da pomognete sebi u ovom periodu i date dobar osnov detetu za dalji razvoj. U trudnoći ne treba da držite nikakve dijete. Istraživanja pokazuju da je kvalitet ishrane tokom trudnoće usko vezan sa telesnom težinom bebe pri rođenju, kao i njegovom osetljivosti na infekcije.

 Ishrana u trudnociU trudnoći vam je u poslednjem trimestru potrebno dodatnih 300 kalorija dnevno.

Do tada je sasvim dovoljna količina hrane koju inače jedete, samo dobro izbalansirana ishrana naravno. Tih dodatnih 300 kalorija zapravo može biti nešto od ovoga:

  • Voćna salata

  • Parče hleba premazano puterom od kikirikija
  • Šolja nemasnog voćnog jogurta
  • Polovina manjeg krompira i 85g šunke ili pilećih prsa

Obavezno pratite koliko vode pijete u toku dana. Voda je najvažnija za naše telo i povoljan razvoj bebe. Ona pomaže jetri i bubrezima da sve vreme rade pravilno i pomaže pri izbacivanju otrova iz organizma, a sprečava i problem zatvora.

Zdrava ishrana je bitna i zbog vas jer smanjujete rizik od anemije, preeklampsije i prevremenog porođaja. Takođe se mogu smanjiti zatvor, jutarnje mučnine i grčevi u nogama.

Zašto je unos mesa važan tokom trudnoće?

Ono što je veoma važno da biste osigurali dobru krvnu sliku je dovoljan unos proteina kroz meso i jaja. Ne zaboravite da se gvožđe iz namirnica životinjskog porekla apsorbuje 25% naspram samo 3% iz namirnica biljnog porekla.

Takođe, drugi važan sastojak je dovoljan unos vitamina C kako biste uz zadovoljavajuće gvožđe obezbedili i dobar hemoglobin.

Dobitna kombinacija idealnog trudničkog ručka je kvalitetan komad crvenog mesa uz veliku količinu vitamina C, na primer iz paradajza, brokolija ili kiselog kupusa.

Napomena: kalcijum usporava apsorpciju gvožđa pa nije pametno da kombinujete mlečnu i mesnu hranu tokom istog obroka.

Dodavanjem vlakana u hranu smanjićete rizik od pojave hemoroida i problema sa zatvorom.

Bitan je i unos namirnica bogatih folnom kiselinom: jagode, spanać, brokoli, grašak, sok od pomorandže, žitarice i hleb.

Uzimanje prenatalnih vitamina i minerala je odličan način da znate koliko ste čega uneli u toku dana i smanjite rizik od nedostatka nečega. Ipak, oni nisu i ne mogu biti zamena za pravilnu ishranu. Bez obzira na redovno doziranje, obratite pažnju i na vašu ishranu.

I nakon porođaja, majke koje su se zdravo hranile, verovatno su dobile manje kilograma, a uz to će i te kilograme lakše izgubiti i mnogo brže povratiti svoj pređašnji izgled.

Save

Save

Save

Booking.com