Užina za trudnice

Trudnica treba da ima pet manjih obroka dnevno, tri glavna i dve užine. Evo predloga za brze i zdrave užine koje će obezbediti nutriente potrebne za pravilan razvoj bebe i zdravlje trudnice.


Bademi i orasi

Koštunjavo voće treba jesti najmanje dva puta nedeljno. Bademi su zgodni za momente kada niste u prilici da spremate hranu, bogati su biljnim proteinima, a ujedno su dobar izvor minerala, poput kalcijuma i magnezijuma.

Pročitajte: Unos kalcijuma u trudnoći

Jaja

Tvrdo kuvana jaja, koja možete pripremiti i ranije, pa čuvati u frižideru, odličan su izbor kada vam treba obrok koji će vas duže držati sitom. Jaja su nezaobilazan izvor hranljivih sastojaka za trudnicu. Ona su odličan izvor proteina, vitamina, A, D, B12...

Mleko sa kakaom

Kakao je bogat gvožđem, a mleko kalcijumom. Napravite ga sa malo meda ili se potrudite da dodate što manje šećera.

Smuti sa voćem i povrćem

Šaka svežeg spanaća, kelja ili brokolija, zatim neko slađe voće poput banane, jabuke, ananasa ili kajsija, uz još jedno voće ili povrće po izboru (avokado, bobičasto voće, šargarepa, celer...) biće idealan međuobrok koji možete konzumirati svakodnevno.

Jabuke

Potrudite se da pojedete svaki dan jednu jabuku!

Pročitajte: Hrana potrebna svakoj trudnici

Sirevi

Sirevi su izuzetno važan izvor kalcijuma i proteina. Ukoliko, međutim, imate problem sa viškom kilograma, birajte sireve sa niskim procentom masti.

Povrće

Krastavci, paprika, cvekla, šargarepa i drugo povrće naseckano na štapiće idealna je hranljiva užina koja će obezbediti razvoj bebe.

Pročitajte: Šta je važno jesti tokom trudnoće

Suvo voće

Trudnice koje imaju problem sa zatvorom svakodnevno mogu da jedu nekoliko suvih šljiva. Pomaže i laneno seme, kao i musli sa žitaricama od celog zrna (birajte musli sa što manje šećera!)

Jogurt

Šolja jogurta, ili jogurt sa voćem ili sa žitaricama, odličan je obrok koji će vas dugo držati sitom i obezbediti dosta kalcijuma i zdravo varenje.

Pročitajte: Kako da isplanirate dnevni meni u trudnoći

Salata

Malo zelene salate, paradajza i maslina ili maslinovog ulja, pomoći će dobro varenje i sačuvati vas od konstipacije. Tokom leta, pravite salatu od paradajza i sira.

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Booking.com