ishrana za plodnost
Želite bebu? Jelovnik za vašu i njegovu plodnost

Ishranom do trudnoće

Odavno je utvrđeno da hrana može kako blagotvorno, tako i negativno da utiče na začeće. Da li se uz pomoć promenjenog načina ishrane može pre doći do začeća? Kako ishranom do trudnoće?

Na primer, naučnici ističu da posebno pozitivan uticaj imaju ostrige, koje se u našim krajevima ne jedu često. Međutim, ono što je u tim ostrigama najvažnije je cink koga ima u ogromnim količinama. Cink je inače vrlo važan za muškarce – utiče na kvalitet spermograma i na nivo testosterona.

Osim toga, od presudne važnosti u ishrani muškarca je vitamin E koji može značajno da poboljša kvalitet i pokretljivost spermatozoida. Naučnici sa King Saud univerziteta koji su istraživali uticaj vitamina E na plodnost muškarca zaključili su da unos 1000 mg kalcijuma i 10 mcg vitamina D takođe može da poboljša plodnost muškarca.

S druge strane, utvrđeno je da čak i male količine alkohola mogu da utiču na plodnost žena, i to drastično. Slično je sa ispijanjem više od jedne kafe dnevno.

I žene i muškarci trebalo bi da ishranu dopune unosom multivitamina sa dozom od 100 odsto dnevnih potreba organizma. Muškarci treba da unesu oko 15 mg cinka i 1000 mg kalcijuma dnevno i da jedu hranu bogatu vitaminom E kao što su pšenične klice i maslinovo ulje. I muškarci i žene trebalo bi da izbegavaju alkohol, kafu i cigarete.

Voće i povrće za kvalitetnu jajnu ćeliju

Veoma je važan unos sirovog voća i povrća da bi se poboljšao kvalitet jajne ćelije. Studija Harvardove škole javnog zdravlja rađena je na uzorku od 19.000 žena. Ovo istraživanje je pokazalo veću učestalost poremećaja ovulacije kod žena koje su jele više trans masti, ugljenih hidrata i previše životinjskih proteina. Idealan je odnos da polovina vašeg obroka svaki put budu voće i sveže povrće. Izvor: www.parents.com

Pročitajte još: Ishrana pre trudnoće

Predlog jelovnika za bolju plodnost oba partnera:

 

Doručak za bolju plodnost

Predlog doručka 1.

  • Ovsena kaša sa dve kašike pšeničnih klica
  • Obrano mleko
  • Sveže voće i sok od pomorandže

Predlog doručka 2.

  • Tost od integralnog hleba sa maslacem ili džemom
  • Voćni jogurt
  • Sok od pomorandže

Ručak za bolju plodnost

Predlog ručka 1.

  • Sendvič sa sirom i hlebom od punog zrna
  • Salata od spanaća ili zelena salata
  • Voće: maline/kupine/borovnice

Predlog ručka 2.

  • Ćuretina sa sirovim povrćem (sezonska salata) i integralnim hlebom
  • Sveže voće
  • Obrano mleko

Užina za bolju plodnost

Predlog užine 1.

Šaka badema, oraha, kikirikija, lešnika

Predlog užine 2.

Šejk od borovnice, kupine ili maline

Večera za bolju plodnost

Predlog večere 1.

  • Ćuretina
  • Grašak ili boranija
  • Pečena bundeva
  • Biljni čaj (zeleni čaj, nana, kamilica...)

Predlog večere 2.

  • Supa od sočiva
  • Salata od paradajza
  • Kukuruzni hleb
  • Jogurt

Predlog večere 3.

  • Barena ili grilovana junetina
  • Krompir sa lukom
  • Zelena salata sa semenkama bundeve golice

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Booking.com