Name $ScriptID$ Home Page zZblDStL7dLK5wAtgeHrlPUITBORXLhIXD2LdB.4opr.I7

ishrana za plodnost

Hrana za zatudnjavanje

Odavno je utvrđeno da hrana može kako blagotvorno, tako i negativno da utiče na začeće. Na primer, naučnici ističu da posebno pozitivan uticaj imaju ostrige, koje se u našim krajevima ne jedu često. Međutim, ono što je u tim ostrigama najvažnije je cink koga ima u ogromnim količinama. Cink je inače vrlo važan za muškarce – utiče na kvalitet spermograma i na nivo testosterona.

Osim toga, od presudne važnosti u ishrani muškarca je vitamin E koji može značajno da poboljša kvalitet i pokretljivost spermatozoida. Naučnici sa King Saud univerziteta koji su istraživali uticaj vitamina E na plodnost muškarca zaključili su da unos 1000 mg kalcijuma i 10 mcg vitamina D takođe može da poboljša plodnost muškarca.

S druge strane, utvrđeno je da čak i male količine alkohola mogu da utiču na plodnost žena, i to drastično. Slično je sa ispijanjem više od jedne kafe dnevno.

I žene i muškarci trebalo bi da ishranu dopune unosom multivitamina sa dozom od 100 odsto dnevnih potreba organizma. Muškarci treba da unesu oko 15 mg cinka i 1000 mg kalcijuma dnevno i da jedu hranu bogatu vitaminom E kao što su pšenične klice i maslinovo ulje. I muškarci i žene trebalo bi da izbegavaju alkohol, kafu i cigarete.

Pročitajte još: Ishrana pre trudnoće

Evo predloga jelovnika za oba partnera:

 

Doručak:

Predlog 1.

Ovsena kaša sa dve kašike pšeničnih klica

Obrano mleko

Sveže voće i sok od pomorandže

Predlog 2.

Tost od integralnog hleba sa maslacem ili džemom

Voćni jogurt

Sok od pomorandže

Ručak:

Predlog 1.

Sendvič sa sirom i hlebom od punog zrna

Salata od spanaća ili zelena salata

Voće: maline/kupine/borovnice

Predlog 2.

Ćuretina sa sirovim povrćem (sezonska salata) i integralnim hlebom

Sveže voće

Obrano mleko

Užina:

Predlog 1.

Šaka badema, oraha, kikirikija, lešnika


Predlog 2.

Šejk od borovnice, kupine ili maline

Večera:

Predlog 1.

Ćuretina

Grašak ili boranija

Pečena bundeva

Biljni čaj (zeleni čaj, nana, kamilica...)

Predlog 2.

Supa od sočiva

Salata od paradajza

Kukuruzni hleb

Jogurt

Predlog 3.

Barena ili grilovana junetina

Krompir sa lukom

Zelena salata sa semenkama bundeve golice

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Booking.com