Name $ScriptID$ Home Page zZblDStL7dLK5wAtgeHrlPUITBORXLhIXD2LdB.4opr.I7

Kako je nastao Deda Mraz

Verovanje da Deda Mraz ulazi kroz dimnjak verovatno potiče iz priče o tome kako Sveti Nikola baca novčiće kroz prozor, u modernim varijantama kroz dimnjak.

Britanci imaju svog Santa Clausa. To je kombinacija Oca Božića i Svetog Nikole. Predstavlja dobri duh Božića.

Sredinom 1840-tih u nordijskim zemljama se javlja priča o dedi koji nosi poklone svuda po zemlji.

Američkim uticajem je Sinterklas preimenovan u Santa Klausa. To ime američka štampa prvi put koristi 1773.godine.

Poema „Noć pre Božića“ ustanovljava mnoge moderne atribute kao što su sletanje sankama na krov, pun džak igračaka, silazak niz dimnjak.

Kako su godine prolazile, Deda Mraz je u popularnoj kulturi evoluirao u veliku, krupnu osobu. Jedan od prvih umetnika koji je definisao moderni izgled Deda Mraza je Tomas Nast 1863. godine.

Izgled i pojava Deda Mraza je dodatno popularisana na božićnim reklamnim posterima Coca-cole iz 1930-ih godina. Ovo je podstaklo pogrešno verovanje da je Deda Mraza izmislila Coca-cola ili da Deda Mraz nosi crvenu i belu odeću jer su to boje te kompanije. Ona nije bila prvi proizvođač bezalkoholnih pića koja je koristila moderni izgled Deda Mraza u svojim reklamama.

U Rusiji i drugim zemljama nekadašnjeg Sovjetskog Saveza, istočnog bloka i u zemljama bivše SFRJ uveden je lik Deda Mraza umesto tadašnjih nesekularnih likova, a darivanje poklona se vršilo pred Novu godinu. Tako je on postao glavni simbol Nove godine koja je zamenila Božić kao dotadašnji najomiljeniji praznik.

Booking.com