Vreme za izradu domaćih

Deca, u prvim razredima osnovne škole, imaju problem sa rešavanjem zadataka po povratku iz škole. Na roditeljima je da pomognu mališanu pri izradi domaćeg zadatka, ali i da ga nauče da se osamostali, kada je ta obaveza u pitanju. Bitno je da dete stekne naviku da radi domaće zadatke redovno.

Zadatak roditelja je da pomogne detetu da razume gradivo, da ga usmeri da završi domaći zadatak i da dete prihvati tu obavezu.


Nemojte forsirati dete da po svaku cenu radi domaći zadatak odmah posle škole. Neka deca su suviše umorna tada, pa će izrada domaćeg zadatka trajati mnogo duže, dete neće biti koncentrisano, manje će naučiti i imaće otpor prema domaćim zadacima.

Prema istraživanjima, mimo izrade domaćih zadataka odmah posle škole, povoljni su periodi i pre i posle večere. S druge strane, postoje mališani koji su uveče suviše umorni da bi učili.

Mnogi roditelji su skloni da detetu određuju vreme u koje je, po njima, prikladno za izradu zadataka. Onda se po svaku cenu trude da nametnu taj ritam detetu, dete je umorno i nevoljno i svakodnevnica postaje napeta, a za to svakako nema razloga.


U toku rađenja domaćih zadataka ili preslišavanja, može se dogoditi da dete zastane i ima problem da nastavi. Najbolje je da ga tada postavljanjem pitanja podstaknete na razmišljanje.

Bitno je i mesto na kom će mališan sedeti dok radi zadatke. Odredite gde će to mesto biti u domu. Na početku osnovne škole nije potrebno zatvarati dete u svoju sobu, već domaće zadatke može da radi i za stolom u trpezariji.
Nemojte gledati televizor i izbegavajte da pričate telefonom dok dete završava svoje obaveze vezane za školu. Takođe, ne dozvoljavajte detetu da pravi pauze i eskivira izradu domaćeg zadatka. Prvo neka završi sa jelom, užinom, poseti toalet i onda više ne pravi pauzu dok ne završi.

Zaključak je da se treba potruditi da oslušnete dete i odredite najprikladnije vreme, koje prvenstveno njemu odgovara, ne vama.

 

Booking.com