Name $ScriptID$ Home Page zZblDStL7dLK5wAtgeHrlPUITBORXLhIXD2LdB.4opr.I7

Kako prepoznati poremecaj citanja

Pojam o vremenu i matematika

  • Dete ima problem da govori u određenom vremenu, teško stiče pojam o vremenu i osećaj da zadatke obavlja na vreme.
  • Računajući matematičke zadatke pokazuje zavisnost od brojanja prstiju i sličnih trikova, ali ne umeju da ih prenesu na papir.
  • Mogu da računaju, ali imaju problem sa oblicima i zadacima koji uključuju novac.
  • Mogu da rade aritmetiku, ali ne i tekstualne zadatke.
  • Teško razumeju algebru i komplikovane matematičke zadatke.

Pamćenje i kognitivne sposobnosti

  • Deca sa disklesijom odlično dugoročno pamte iskustva, lica i mesta.
  • Kada su u pitanju sekvence, informacije i činjenice sa kojima nema lično iskustvo, njih teže i kraće pamti.
  • Lakše pamti u slikama i po osećaju, nego glasove i reči.

Ponašanje, razvoj ličnosti i zdravstveno stanje

  • Deca sa ovim problemom su ili izuzetno neuredna ili preterano uredna.
  • Mogu često biti glavni zabavljač u razredu, problematična osoba ili pak previše tihi.
  • Dete je neuobičajeno rano ili previše kasno prolazilo kroz razvojne faze – početak govora, puzanja, samostalnog hodanja, vezivanja pertli.
  • Kada je san u pitanju, i tu se radi o krajnostima – ili je previše lak san ili previše duboko spava (i mokri u krevet u neodgovarajućem uzrastu).
  • Ima neobično nizak ili visok prag bola.
  • Dete koje ima jak osećaj za pravdu, emocionalno osetljivo i često teži savršenstvu.
  • Greške u čitanju i pisanju se drastično povećavaju kada su konfuzni, vremenski ograničeni, preživljavaju emocionalni stres ili su bolesni.
Booking.com