povrce u ishrani dece
Zašto je važno da dete jede povrće?

Povrće u ishrani dece

Povrće je veoma važno za pravilan rast i razvoj dece, a to je ujedno i hrana koju dete najčešće izbegava da jede. Vrlo je važno da roditelj nađe način kako da dete u ishrani uvek ima potrebne količine povrća, ako ono ne želi da ga jede. Povrće je samo deo pravilno balansirane i raznovrsne ishrane koje je potrebna ljudima i ne isključuje druge grupe namirnica.

Povrće – prva hrana za bebu

Preporuke za uvođenje čvrste hrane bebi se menjaju. Nekada se počinjalo sa voćnim sokovima i prerano. Onda su nutricionisti godinama savetovali da se krene sa žitaricama. Zatim je preporuka bila da se 6 meseci isključivo doji ili daje adaptirano mleko, a zatim prvo povrće. Danas se savremeni pedijatri, gastroenterolozi i nutricionisti slažu da je neophodan individualni pristup detetu, te je najbolje da se konsultujete sa njima pre nego počnete sa čvrstom hranom.

Povrće je svakako jedna od prvih namirnica koje ćete uvoditi i važno je da počnete od blagih ukusa: krompira, šargarepe, tikvice, batata, bundeve. Nakon toga možete uvesti i karfiol, brokoli, blitvu, praziluk, kelerabu i spanać.

Pročitajte više:

Dete odbija da jede povrće

Često je povrće najproblematičnija namirnica kada su deca starija od dve godine u pitanju. Do tada uglavnom hoće da jedu dosta toga, što izmiksano, što sirovo, ali kako su stariji, tako postaju sve izbirljiviji.

Važno je da budete primer svom detetu

Ako vi ne jedete povrće, nemojte očekivati da će dete jedva dočekati. Isto će biti i ako budete vršili pritisak da dete mora da je jede. Posebno što mnogi roditelji očekuju da će dete jesti na određeni način koji oni procene da je najbolji. Nekada deca požele neko povrće sirovo, neko pak „zamaskirano“ u pireu ili potažu. Morate se dovijati na razne načine.

Nemojte odustati od povrća. Najbolje je da ga stalno servirate da detetu bude pred očima i da gleda kako ga svi jedu svakodnevno. Probajte da servirate na različite načine. Napravite neki oblik od povrća u tanjiru ili ga servirajte miksano.

Pročitajte više:

Čuvanje i priprema povrća

Povrće stajanjem gubi vitamine i minerale. Zato je najbolje da ga što pre spremite, nego da duže vreme stoji. Nažalost, često ne može da znamo koliko je povrće stajalo pre nego što ga kupimo, a nemaju svi mogućnost da gaje povrće u svojoj bašti.

Kada kupite povrće, ako ga nećete istog dana ili sutradan spremati, najbolje je da ga zamrznete. Zamrzavanje se za pojedine vrste vrši tako što ćete ga prvo blanširati.

Najviše vitamina i minerala se sačuva kuvanjem na pari. Ako barite u vodi, gledajte da je bude što manje. Krompir uvek stavljajte u već ključalu vodu, kako bi skratili vreme kuvanja i sačuvali vitamine. Supe su uvek zdrave i samo tada je dobro da ima viška vode.

Šargarepa i paradajz su jedne od retkih vrsta koje su zdravije kuvane nego sirove.

Booking.com