Bakterija kao uzrok autizma?

Uzroke autizma nauka još nije u potpunosti otkrila. Kako se broj autistične dece sve više povećava, i naučnici sve češće taj poremećaj stavljaju u centar svojih istraživanja. Većina studija – pogotovo one rađene na blizancima – ukazuje da genetika ima ključnu ulogu i da je autizam nasledan. Međutim, ne mogu se svi slučajevi tako objasniti. Postoji čitav spektar ostalih uzroka koji mogu, u nekim slučajevima, uzrokovati autizam.

Primeri su određene infekcije majke tokom trudnoće, zatim unošenje toksičnih materija kroz hranu koje mogu štetiti plodu, zagađenje itd.

Studija Kaiser Permanente Division of Research upravo sugeriše da su trudnice koje imaju bakterijsku infekciju prilikom hospitalizacije, u većoj opasnosti da rode dete s autizmom.

Studija, objavljena nedavno u časopisu Journal of Autism and Developmental Disorders, navodi da infekcije (obično genitalne, urinarnog trakta i amnionske tečnosti), mogu dovesti do gotovo 60 posto većeg rizika da dete ima autizam ili poremećaj sličnog spektra (ASD).

Tokom sprovođenja studije, istraživači su uporedili medicinsku dokumentaciju 407 dece sa autizmom i 2.075 dece koja nisu imali autizam.

Po rečima glavnog autora studije, "Iako su infekcije u trudnoći česte, u ovom istraživanju većina nije bila povezana s povećanim rizikom od autizma. Samo su bakterijske infekcije otkrivene tokom boravka u bolnici povezane sa povećanim rizikom."

Istraživači su naglasili da su infekcije vrlo česte tokom trudnoće, i da većina ne dovodi do autizma. Naime, polovina žena koje su bile uključene u studiju je imalo barem jednu infekciju tokom trudnoće.

Važno je imati na umu sledeće: studija je samo otkrila vezu između bakterijskih infekcija i deteta sa autizmom - nije dokazan uzročno - posledični efekt!

Naučnici naglašavaju: "Velika većina žena koje imaju infekcije tokom trudnoće imaju savršeno zdrave bebe. Ne želimo da žene budu preterano zabrinute ako imaju prehladu ili su bolesne tokom trudnoće."

Istraživači su otkrili povezanost između infekcije i autizma, kada se gleda u odnosu na sve infekcije koje su se dogodile tokom trudnoće - ali našli su samo da povećan rizik uključuje žene kojima su bakterijske infekcije dijagnostifikovane tokom hospitalizacije. Istraživači su zaključili da one mogu da uključuju teže infekcije, što bi moglo da objasni povećani rizik od autizma (pogotovo ako su otkrivene u drugom tromesečju trudnoće).

Drugo tromesečje trudnoće ume da bude vrlo kritično vreme. Moždane strukture se počinju razvijati, pa se manja oštećenja mozga mogu dogoditi baš u tom trenutku.

Naučnici se slažu da je moguće da majčin imunološki sistem može da utiče na način na koji se fetus bori protiv infekcije. Naglašavaju potrebu pranja ruku i izbegavanja ljudi za koje znate da imaju gripu ili neku drugu bolest.

Evo nekoliko saveta u cilju sprečavanja infekcija tokom trudnoće:

Pokušajte da ne delite viljuške, šoljice i hranu sa malom decom.

Perite ruke često kada provodite vreme sa decom. Sekret iz nosa i urin mogu da sadrže virus. To je verovatno bezopasno za njih, ali može da bude opasno za majku i fetus.

Duže kuvajte meso.

Izbegavajte nepasterizovano (sirovo) mleko i hranu proizvedenu od njega.

Nemojte dirati ili menjati pesak s kojim dolazi u kontakt mačka.

Izbegavajte ljude koji imaju neku infekciju.

Pitajte svog lekara o streptokoku B.

I kao i uvek, odmah se javite svom lekaru ako imate ikakve simptome ili sumnje!

Save