Piše: Tamara Petković

Iskustva sa Stokke kolicima - zašto ja ne bih kupila Xplory model

Ova kolica se izvan Srbije uglavnom kupuju zbog svojih karakteristika i/ili neobičnog izgleda. U Srbiji se, pak, gotovo nikad ne odaberu zbog karakteristika. Ili je razlog njihov atraktivni dizajn, a budući roditelji sebi mogu i da ih priušte ili je razlog to što su ova kolica u jednom periodu smatrana statusnim simbolom. Sada se na tržištu pojavljuju još skuplja kolica, pa je moguće da Stokke nećemo tako, neočekivano često, viđati na ulicama.

Ovaj, toliko zastupljen model ima jedan veliki nedostatak zbog kog nikada ne bi mogla da uđu ni u uži izbor za razmatranje, čak i da su drastično jefitnija – beba koja gleda u pravcu vožnje nema mogućnost da leži dok spava.


Kako izgledaju Stokke Xplory kolica?

Stokke Xplory su luksuzna kolica modernog dizajna. Ovaj inovativni dizajn se mnogima ne dopada, a njegova osnovna prednost je što je beba bliže onom ko je vozi i visoko u odnosu na trotoar. Ova kolica su napravljena za roditelje koji žive u urbanim sredinama, kreću se po trotoarima i tržnim centrima. U Srbiji je sve ovo nemoguća misija jer i u najurbanijim delovima postoje ulice sa kaldrmom, popucali trotoari i visoki ivičnjaci.

Ovo su kolica sa kojima ćete svakako biti uvek primećeni i ako to ne volite, bolje odmah odustanite. Osim svog svedenog i ultra-modernog dizajna, ova kolica imaju i još neke prednosti – podesivu dršku po visini, lako upotrebljivu kočnicu, veliku nadstrešnicu, prostrano sedište.
Nisam veliki fan ovih kolica, jer osim cene imaju suviše mana da bi prosečna mama bila zadovoljna njima.





Velika nadstešnica – nadstrešnica jeste velika, ali ne može se skroz spustiti, kao ni odvojiti od sedišta da bude tzv ''plutajuća nadstrešnica'', ovo se može posmatrati kao mana, jer znači da će vam u prvim mesecima dok beba leži biti neophodan i suncobran na kolicima.

Ručke su podesive po visini i njom se lako može upravljati jednom rukom što je velika prednost.

Sedište koje se okreće je odlično. Veoma je prostrano, ima i visinu i širinu da se dete vozi u njima dok koristi kolica. U prvim mesecima, beba može biti okrenuta prema vama, dok  kasnije možete da okrenete sedište da gleda svet oko sebe. Jedan je od retkih modela kolica gde se sedište može pomerati i po visini. Tako da vam u restoranu može poslužiti i kao stolica za hranjenje, jer je beba u visini stola, na ulici se takođe dete nalazi visoko u odnosu na trotoar i nema potrebe da se saginjete.
Sedište se može postaviti u 3 položaja dok beba gleda u vas i samo u 2 dok gleda u smeru u kom vozite. Ovo je ubedljivo najveća mana kolica. Obzirom da se sedište sastoji iz jednog položaja koji nije promenljiv i oslanja na šipku, beba nema mogućnost da leži ako zaspi tokom vožnje dok gleda u svet oko sebe.
Moje mišljenje je da bebe uglavnom između 6 i 8 meseci prestanu da pristaju da se voze tako što će gledati samo u vas, a opet su premale da bi ih mrcvarili tako što će provoditi vreme usnuli u polusedećem položaju. U redu je da to tako mora povremeno, ali da date ozbiljan novac da biste imali ovakav problem, baš i nije sjajan izbor.

Zakopčavanje pojasa je sa 5 tačaka, sa pojasem koji je podesiv. Prečaga je takođe uključena u cenu. Oslonac za noge je podesiv kako dete raste da se pomeri, ali se ne može prilagoditi za sasvim malu bebu, što nije najsjajnija opcija. Uopšte samo kruto sedište koje nema mogućnost prilagođavanja nikada nije najudobniji izbor za malu bebu, pa ipak ne bi bilo loše razmotriti kupovinu korpe za bebu. Ipak, kopra za Stokke kolica je prilično kratka, a dodatno je skraćuje i oblik gde se podrazumeva da deo kod bebinih stopala bude razdvojen. Beba u proseku može da je koriste samo 2-3 meseca, dok je kod prosečnih kolica ovaj period oko 5 meseci.

Točkovi – Stokke Xplory imaju gumene točkove, zadnje prečnika 9 inča i prednje od 7 inča. Sam dizajn je takav da su ovo urbana kolica sa kojima ćete se teško kretati po travi ili pesku. Kočnica se nalazi na zadnjim točkovima i veoma se lako pritiska stajanjem na nju.

Kopra za odlaganje stvari – još jedna velika mana ovih kolica je da nema korpu za odlaganja. Znam da će mnoge mame reći da one ne idu na pijacu ili u hipermarket pa im i nije potrebna, npr za voće, povrće, ali imajte u vidu da će vam mimo rezervne garderobe za bebu koja stoji u torbi uz kolica nekad trebati i ćebence ili jakna da odložite. Meni je značila i za dosta stvari starijeg deteta, pa kad su bili veći za loptu, kamion i tome slično.

Sklapanje Stokke Xplory kolica je veoma lako, ali je problem što se sklapaju iz više delova. Mora se ukloniti prvo sedište, zatim torba i oslonac za stopala pre savijanja rama kolica. Kolica su prilično glomazna i kada se sklope pa nisu pogodna za mali automobil.


Dimenzije i težina Stokke Xplory kolica

Dimenzije su: 75 do 102cm x 68 do 123cm
Težina kolica je 12,1 kg sa sedištem ili korpom, a 8,3kg samo ram.


Cena Stokke Xplory kolica

Stokke Xplory su svakako jedna od najskupljih kolica na tržištu, njihova cena prelazi 100.000 dinara samo sa sedištem i torbom, za korpu morate dodatno da doplatite, kao i za autosedište. A svaki gedžet uz ova kolica se prilično doplaćuje. Na primer, ćebence je oko 5.500 dinara, auto sedište oko 33.000 dinara, a suncobran oko 5.000 dinara.


Dodaci koji se mogu kupiti za Stokke Xplory kolica:

  • ravna korpa,
  • auto sedište,
  • torba za pelene,
  • suncobran,
  • mrežica za komarce,
  • zaštita od kiše,
  • držač za čašu,
  • muf za stopala,
  • adapteri za auto sedište,
  • letnji set,
  • zimski set sa krznom.


Rezime

Prednosti Stokke kolica

  • moderan i jedinstven dizajn,
  • visoko sedište,
  • upravljanje jednom rukom,
  • gumeni točkovi,
  • kvalitena izrada i odličan materijal.


Mane Stokke Xplory kolica

  • cena,
  • nemogućnost spuštanja sedišta da beba leži,
  • nedostatak korpe za odlaganje,
  • nisu uključeni osnovni aksesoari u cenu,
  • sklapanje kolica.

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Booking.com