Piše: Milena Kostić

Najveći neprijatelj jedne trudnice. Zatvor. Al' ne onaj u vidu institucije, već onaj gori - metabolički.

zatvorTrudnoća, s razlogom "drugo stanje" dovodi do svakakvih stanja. Ako i niste iskusili do tada opstipaciju, vrlo je verovatno da sada hoćete. A ako i inače imate problema kao ja, uh, spremite se.

 

Probala sam svašta i svašta. Bukvalno. Nešto je imalo manji, a ponešto još manji efekat.

 

Evo mog spiska, pa probajte. Naoružajte se strpljenjem pre svega.

 

- Unosite najmanje 3 litre VODE. Da, vode. Zaslađeni napici, kao i mleko mogu da pogoršaju stvari.

 

- Umesto mleka, tu je jogurt i kiselo mleko. Podstiče pravilno varenje i dobre bakterije u crevima.

 

- Sve ono što mami - čipsevi, grickalice, čokolada, bombone, obavezno stavite na crnu listu! Tih par minuta

zadovoljstva nije vredno posledičnih muka.

 

- Onaj ukusni beli hleb zamenite hranjivim hlebovima od celog zrna. To je nešto što treba da usvojite za stalnu naviku.

 

- Vlakna su blagoslov za vaš stomak. Stoga počnite dodatno da ih unosite. Tu su pšenične mekinje (dodajte voće ako se teško navikavate na njihov ukus), pasulj, grašak, boranija, kupus, zelena salata.

 

- Neko voće je isto od pomoći: šljive, kruške, breskve, kajsije, lubenice na primer.

 

- Izbegavajte sve ono što se daje za tretman dijareje: pirinač, jabuke, banane, šargarepu.

 

- Napici sa kofeinom su nešto na šta ljudi različito reaguju. Nekome stvara zatvor (kao meni), a nekome pomaže u toj situaciji.

 

- Laksative nikad, a ne samo u trudnoći, nemojte uzimati na svoju ruku!

 

- Postoje i dijetetski preparati sa biljnim vlaknima koje možete da nađete u apotekama, a koji su dozvoljeni u trudnoći. Ja sam imala najbolje iskustvo sa Laxomucil-om (nije reklama, već stvarno iskustvo).

 

- U suštini se svodi na jedno: PROMENITE PREHRAMBENE NAVIKE! Nekad to zahteva jaku volju, al istrajnost se isplati. Potrebno je vreme da bilo šta od ovoga navedenog da trajnije rezultate.

Save

Booking.com