Name $ScriptID$ Home Page zZblDStL7dLK5wAtgeHrlPUITBORXLhIXD2LdB.4opr.I7

vitamini i minerali

 

Beba i unos vitamina i minerala

Vitamin A

Za pravilan rast bebe, dobar vid, zdravu kožu i zubnu gleđ

Beba ga unosi kroz: džigericu, ribu, jaja, punomasno mleko, puter i margarin. Zatim kroz: šargarepu, krompir, tamno zeleno povrće, paradajz, bundevu, sočivo, pomorandže, kajsije i breskve.

 

Vitamin B

Za nervni sistem i rast; kao pomoć pri varenju; transformiše hranu u energiju

Hrana najbogatija vitaminom B su džigerica i kvasac. Ostale namirnice koje sadrže dosta vitamina B su: meso, riba, mlečni proizvodi i jaja, zatim puno zrno žitarica, pšenične klice, zeleno povrće, krompir, pasulj, orasi i banane.

 

Vitamin C

Za rast i zaceljivanje rana; potpomaže apsorpciju gvožđa

Najviše vitamina C sadrže: citrusi, paradajz, brokoli, paprika, krompir, karfiol, spanać, blitva, jagode, kupine, dinje i papaja.

 

Vitamin D

Za pravilan rast kostiju u kombinaciji sa kalcijumom

Stvara se u koži pod dejstvom sunčane svetlosti. Bebama do godinu dana, kao i zimi tokom druge godine života, neophodno ga je dodavati u vidu kapi.

U manjim količinama ga ima u: džigerici, masnoj ribi, jajima, mlečnim proizvodima, margarinu i ulju.

 

Vitamin E

Za crvena krvna zrnca; pomaže u stvaranju ćelijske strukture

Najviše ga ima u: biljnim uljima, margarinu, orasima i pšeničnim klicama.

 

Vitamin K

Za krvne sudove, unutrašnje organe i koštanu strukturu

Nalazi se u punom zrnu žitarica i većini povrća.

 

Gvožđe

Za zdravu krv i mišiće

Anemija, usled nedostatka gvožđa, je veoma česta pojava kod dece. Manifestuje se opštom iznurenošću i umorom.

Najviše ga ima u: crvenom mesu, džigerici, masnoj ribi, jajima; zatim u: suvom voću, žitaricama od celog zrna, pasulju, sočivu, lisnatom povrću i čokoladi.

 

Kalcijum

Za jake kosti i zube

Najviše ga ima u mleku i mlečnim proizvodima. Osim toga, ima ga i u sardini, suvom voću, žitaricama, mahunarkama i brokoliju.

Booking.com